Έτοιμος για επενδύσεις και εξαγορές ο όμιλος Τσεριώτη

ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Αλέξανδρος Διογένους: Στο κομμάτι της αυτοκίνησης εξετάζεται η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της Unicars με σήμα που θα προέρχεται από την Άπω Ανατολή.

Μετά την ολοκλήρωση και τυπικά - με την έγκριση των αρμόδιων αρχών - της συγχώνευσης των δραστηριοτήτων της DIAPΟ Ltd με τη Foodlink Cyprus, ο Όμιλος Π.Μ. Τσεριώτης επικεντρώνεται στην ενδυνάμωση των κύριων δραστηριοτήτων σε Κύπρο (αυτοκίνηση, καταναλωτικά αγαθά) και Ελλάδα όπου λειτουργεί εταιρεία πληροφορικής με ειδίκευση στην ασφάλεια (cyber security).

Στο πλαίσιο αυτό ο διευθύνων σύμβουλος της Π.Μ. Τσεριώτης, Αλέξανδρος Διογένους, δεν αποκλείει, μιλώντας στον "Π", ο Όμιλος να προχωρήσει και σε εξαγορές, αν παρουσιαστεί ευκαιρία. Μάλιστα ο κ. Διογένους εκτίμησε ότι η κυπριακή αγορά χρειάζεται κινήσεις όπως οι εξαγορές και οι συγχωνεύσεις και έφερε ως παράδειγμα την απόφαση για τη συγχώνευση της θυγατρικής του Ομίλου DIAPΟ Ltd με τη Foodlink Cyprus, μια κίνηση που όπως αναφέρει βοηθά και τα δύο μέρη.

"Ο κυπριακός επιχειρηματικός τομέας χρειάζεται εξαγορές. Είναι μικρή η αγορά με πολλές επιχειρήσεις. Οι εξαγορές και συγχωνεύσεις είναι μέσα στο οικοσύστημα των επιχειρήσεων, είναι κομμάτι της ζωής των επιχειρήσεων, όπως και το κλείσιμο μιας επιχείρησης. Βλέπουμε μεγάλο αριθμό εταιρειών να ιδρύεται, αλλά δεν βλέπουμε να κλείνουν. Ένα κατάλοιπο της κρίσης είναι οι εταιρείες ζόμπι, οι οποίες κάνουν κακό στην αγορά. Και σε αυτό έχει παίξει ρόλο το τραπεζικό σύστημα. Οι προσωπικές εγγυήσεις είναι το χειρότερο πράγμα που συνέβη στην αγορά της Κύπρου".

Επόμενα βήματα

Η συμφωνία συγχώνευσης έγινε στο πλαίσιο υλοποίησης της ευρύτερης στρατηγικής ανάπτυξης των δραστηριοτήτων της Π.Μ. Τσεριώτης, με βάση την οποία ο Όμιλος επικεντρώνεται στους τομείς της αυτοκίνησης, της εμπορίας καταναλωτικών αγαθών (FMCG) και της πληροφορικής και εκποιεί ή μετατρέπει σε χρηματοοικονομικές συμμετοχές άλλες, μη στρατηγικές δραστηριότητες .

"Αναγνωρίσαμε τις προκλήσεις του τομέα των υπηρεσιών logistics και την ανάγκη δημιουργίας μεγαλύτερων και ισχυρότερων παικτών στην αγορά και προχωρήσαμε στη στρατηγική αυτή συνεργασία, που εξασφαλίζει καλύτερες προοπτικές ανάπτυξης και για τις δύο εταιρείες", σχολίασε ο κ. Διογένους. "Ως Όμιλος έχουμε μια ξεκάθαρη στρατηγική, που είναι να μεγαλώσουμε, να επενδύσουμε σε τομείς στους οποίους θεωρούμε ότι έχουμε τεχνογνωσία και συγκριτικό πλεονέκτημα".

Αυτοκίνηση

Σε ό,τι αφορά τη συνέχεια, στο κομμάτι της αυτοκίνησης (Unicars και Sixt), εξετάζεται η ενίσχυση του χαρτοφυλακίου με σήμα που θα προέρχεται από την Άπω Ανατολή. "Έχουμε περιθώριο ανάπτυξης όλων των brands που αντιπροσωπεύουμε στην Κύπρο, αλλά δεν θα αποκλείαμε να προσθέταμε και κάποια άλλα ή άλλο brand, που θα λειτουργούσε συμπληρωματικά σε αυτά που έχουμε. Στην Κύπρο υπάρχει μια μεγάλη τάση προς το ιαπωνικό και τελευταίως προς το κορεατικό αυτοκίνητο και θεωρούμε ότι μας λείπει. Αν υπάρξει ευκαιρία θα την αξιολογήσουμε", αναφέρει ο κ. Διογένους.

Βάρος δίνεται και στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας ενοικιάσεων αυτοκινήτων (βραχυπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων) Sixt, καθώς εκτιμάται ότι υπάρχει χώρος για μεγέθυνση των μεριδίων αγοράς και λόγω του τουρισμού αλλά και λόγω των αναγκών των εταιρικών πελατών. "Στο leasing είμαστε στην αρχή. Στην Ελλάδα το 50% της δραστηριότητας των εταιρειών ενοικίασης αφορά μακροχρόνια μίσθωση, ενώ στην Κύπρο είμαστε πολύ πίσω", εξηγεί.

Ο ίδιος θεωρεί ότι η μακροχρόνια μίσθωση θα βοηθηθεί αν αλλάξει η νομοθεσία για τις κόκκινες πινακίδες, καθώς για πολλούς η κόκκινη πινακίδα αποτελεί αποτρεπτικό παράγοντα. Σχολιάζοντας την αγορά των αυτοκινήτων, ο κ. Διογένους αναφέρει ότι υπάρχει ανάκαμψη, αλλά όχι αυτή που θα ήθελε ο κλάδος. Ο συνδυασμός διολίσθησης της στερλίνας και υποχώρησης της αγοράς αυτοκινήτου στο εσωτερικό του Ηνωμένου Βασιλείου αύξησε τις εισαγωγές των μεταχειρισμένων.

"Ένα μεγάλο κομμάτι της ανάκαμψης της αγοράς αυτοκίνητου το απορρόφησε το μεταχειρισμένο. Η καθαρή αύξηση των πωλήσεων καινούργιων ιδιωτικών αυτοκινήτων (αφαιρώντας όσα προορίζονται για ενοικίαση) είναι μονοψήφια, 6 ως 8%. Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων δεν συνάδει με αυτό που βλέπουμε στο σύνολο της αγοράς", εξήγησε. Η εταιρεία βλέπει άνοδο και στο κομμάτι των φορτηγών (με στροφή προς τα καινούργια), των λεωφορείων (λόγω τουρισμού), αλλά και των οχημάτων χωματουργικών εργασιών (λόγω της ανόδου στις κατασκευές).

Λιανικό

Στο κομμάτι των καταναλωτικών αγαθών - ένας κλάδος αμυντικός, με την έννοια ότι είναι σταθερός, χωρίς διακυμάνσεις και απώλειες στις πωλήσεις - ξεχωρίζει η στρατηγική συνεργασία με την Unilever (μέσω της Unilever Tseriotis Cyprus και του εργοστασίου), με τις αποφάσεις της πολυεθνικής (όπως η πώληση του κλάδου των ελαίων) να έχουν επίδραση και στην Κύπρο.

Σε ό,τι αφορά την Tryfon Tseriotis ο κ. Διογένους αναφέρει ότι "στόχος είναι να μεγαλώσει σημαντικά και προς αυτή την κατεύθυνση εξετάζεται και η εισαγωγή νέων προϊόντων που δεν υπάρχουν στην αγορά, όπως σε βιολογικά και οργανικά προϊόντα, τα οποία συνεχίζουν να είναι μια εξειδικευμένη κατηγορία, αλλά υπάρχει μια δυναμική. Πέρα από την οργανική ανάπτυξη δεν αποκλείουμε και κάποια εξαγορά. Έτσι όπως εξελίσσεται η αγορά, η σημαντικότητα των προϊόντων που βάζεις στα ράφια των υπεραγορών είναι αυτό που μπορεί να σου δώσει μια κάποια δύναμη διαπραγμάτευσης".

Σε ό,τι αφορά τη στάση των καταναλωτών έναντι των προϊόντων, οι προσφορές συνεχίζουν να κινούν την αγορά. Επιπλέον μέσα στην κρίση ο καταναλωτής δεν θυσίασε μικρές απολαύσεις και πολυτέλειες.

Κληθείς να σχολιάσει τις κινήσεις στο χώρο των υπεραγορών, με την ανάπτυξη νέων αλυσίδων και επεκτάσεις υφιστάμενων, δηλώνει προβληματισμένος. "Η αγορά του λιανικού εμπορίου είναι κορεσμένη. Θεωρούμε ότι υπάρχουν αρκετές υπεραγορές και με το άνοιγμα νέων καταστημάτων υπάρχει κανιβαλισμός. Βλέπουμε έναν έντονο πόλεμο επικράτησης, ο οποίος θα συνεχιστεί", τονίζει ο κ. Διογένους.

Πληροφορική

Τέλος, η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει (περισσότερο σε χρόνο και προσπάθεια) στον κλάδο της πληροφορικής και στη θυγατρική που έχει στην Ελλάδα, με στόχο τη γεωγραφική επέκταση των δραστηριοτήτων του Ομίλου.

"Ο τομέας της ασφάλειας συστημάτων πληροφορικής και δικτύων έχει τρομακτική ανάπτυξη. Εστιάζουμε στην οργανική ανάπτυξη, να εμπλουτίσουμε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μας, ενώ στοχεύουμε και στη γεωγραφική επέκταση εκτός Ελλάδας", σημειώνει ο κ. Διογένους.

Η συγχώνευση

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Foodlink Cyprus έχει αποκτήσει το 75% του νέου σχήματος, αγοράζοντας μετοχές και ταυτόχρονα συνεισφέροντας τις δραστηριότητες της στην DIAPO έναντι μετοχών. Το νέο σχήμα, που λειτουργεί από την 1η Απριλίου 2018, αποτελεί πλέον τη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία υπηρεσιών third-party logistics στην Κύπρο, με ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης.

Το νέο σχήμα ενδυναμώνεται από την εμπειρία και τεχνογνωσία της Foodlink, εταιρείας εξειδικευμένης στον τομέα των υπηρεσιών logistics με δραστηριότητες στην Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την Κύπρο. Η Foodlink είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο Αθηνών και το πλάνο της για τα επόμενα 5 χρόνια στοχεύει σε 100 εκατ. ευρώ πωλήσεις μέσα από οργανική ανάπτυξη και εξαγορές. Μέσω της συμφωνίας αυτής, ο Όμιλος θεωρεί επίσης ότι θα πετύχει αναβάθμιση των υπηρεσιών logistics που λαμβάνουν οι εταιρείες του στον τομέα των καταναλωτικών αγαθών, η Tryfon Tseriotis και η Unilever Tseriotis Cyprus.

Info

Ο Όμιλος Π.Μ. Τσεριώτης είναι ένα από τα μακροβιότερα και πιο αναγνωρισμένα επιχειρηματικά συγκροτήματα της Κύπρου, με 100 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας στην κυπριακή και διεθνή αγορά, και συμμετοχή σε 10 εταιρείες που εργοδοτούν πέραν των 550 ατόμων και έχουν ετήσιο κύκλο εργασιών 150 εκατ. ευρώ.


Διαβάστε επίσης:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Handelsblatt: Επικίνδυνα παιχνίδια Ερντογάν-Πούτιν στη Μέση Ανατολή

Πολίτης News, 21:20 (τελευταία ενημέρωση 21:20)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Αισιοδοξία για εκτόνωση της κρίσης στην Παιδεία

Πολίτης News, 21:09 (τελευταία ενημέρωση 21:09)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Η Μέρκελ αποπέμπει τον επικεφαλής των Μυστικών Υπηρεσιών

Πολίτης News, 20:55 (τελευταία ενημέρωση 20:55)

Επιστροφή
στην αρχή