Έπιασαν δουλειά στη Στασικράτους - Άρχισαν τα έργα ανάπλασης

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ

Χαιρετίζει η Οργάνωση Παραπληγικών, αφού οι σχεδιασμοί θα επιτρέψουν και στα άτομα που χρησιμοποιούν τροχοκάθισμα να διακινούνται άνετα

Σε τροχιά υλοποίησης εισήλθε από προχθές Δευτέρα η πρώτη φάση του έργου για την ανάπλαση του εμπορικού τριγώνου Μακαρίου - Στασικράτους - Ευαγόρου, το οποίο υπόσχεται ένα ποιοτικό και φιλικό περιβάλλον για τον άνθρωπο, αλλά και για τα άτομα με κινητικά προβλήματα. Μάλιστα η έναρξη των εργασιών συνοδεύτηκε από ανάρτηση στο fb του προέδρου της Οργάνωσης Παραπληγικών Κύπρου Δημήτρη Λαμπριανίδη, ο οποίος χαρακτηρίζει το έργο ως ιστορικής σημασίας ειδικά για όσους χρησιμοποιούν τροχοκάθισμα, αφού θα τους δοθεί η δυνατότητα να διακινούνται άνετα και ασφαλισμένα.


Όπως σημειώνει ο κ. Λαμπριανίδης, «η διαπλάτυνση πεζοδρομίων, η μετακίνηση εμποδίων, η μεταφύτευση δέντρων και η αύξησή τους για καλύτερη σκίαση χωρίς οι κορμοί τους να μας εμποδίζουν, η πρόσβαση προς όλα τα κτήρια και η κατασκευή πατώματος φιλικού στο τροχοκάθισμα θα δημιουργήσει επιτέλους στην πρωτεύουσα μια περιοχή πραγματικά προσβάσιμη στα άτομα με αναπηρίες». Αναφέρει επίσης ότι από νωρίς οι σχεδιαστές του έργου είχαν εισακούσει τις ανάγκες τους και τα προβλήματα που θα ήθελαν να επιλυθούν.

Οι σχεδιασμοί


Το έργο εκτελείται από την κοινοπραξία Cybarco - A. Panayides και οι σχεδιασμοί προνοούν τα ακόλουθα:

  • Την αναβάθμιση της λειτουργικότητας και της αισθητικής του αστικού περιβάλλοντος με νέα επίστρωση, αστική επίπλωση και φωτισμό.
  • Τη δημιουργία ενιαίων και μεγάλων πεζοδρομίων με εξάλειψη όλων των ανισόπεδων σημείων μεταξύ ιδιωτικών, δημόσιων πεζοδρομίων και δρόμου, προκειμένου να διευκολύνεται η προσβασιμότητα πεζών και ΑμεΑ και κατ’ επέκταση να αυξάνεται η επισκεψιμότητα.
  • Τη δημιουργία μικρών πλατειών με δυνατότητες υπαίθριων δραστηριοτήτων.
    Την προσθήκη μεγάλου αριθμού δέντρων (πέραν των 330) και την εφαρμογή των αρχών του βιοκλιματικού σχεδιασμού. Με τον τρόπο αυτό θα ενισχυθεί η σκίαση, ενώ με την ενσωμάτωση και υδάτινων στοιχείων, οι σχεδιαστές θεωρούν ότι η άνεση και η ελκυστικότητα της περιοχής θα αναβαθμιστεί σημαντικά.
  • Τη δημιουργία ενός ενιαίου χώρου ο οποίος θα λειτουργεί ως εμπορικό κέντρο και
  • Την υπογειοποίηση και βελτίωση όλων των υπηρεσιών κοινής ωφελείας.
  • Οι εργασίες για την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του έργου, η οποία είναι κόστους 8 εκατ. ευρώ, υπολογίζεται να διαρκέσουν περίπου 16 μήνες και συγκεκριμένα μέχρι τον Ιανουάριο του 2020.


Σύμφωνα με τον Δήμο Λευκωσίας, οι εργασίες έχουν αρχίσει από την οδό Πριγκιπίσσης Ντε Τύρας και εκτείνονται στο τμήμα της οδού Μνασιάδου που συνδέεται με τη λεωφόρο Μακαρίου. Οι εργασίες σε αυτά τα τμήματα υπολογίζεται να ολοκληρωθούν τον Απρίλιο του 2019, ενώ από τον Ιανουάριο του 2019 μέχρι και τον Αύγουστο του ίδιου έτους, εργασίες θα διεξάγονται και στις οδούς Στασικράτους και Θ. Θεοδότου.
Κατά την κατασκευή της τρίτης φάσης του έργου, η οποία υπολογίζεται να αρχίσει τον Μάιο 2019 και να περατωθεί τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, οι εργασίες θα αφορούν αποκλειστικά την οδό Στασικράτους.

Σημειώνεται ότι το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Συνοχής της ΕΕ, τον κρατικό προϋπολογισμό και τον Δήμο Λευκωσίας, στο πλαίσιο της Προγραμματικής Περιόδου 2014-2020 που προνοεί για την ενίσχυση της αειφόρου ανάπτυξης και της κινητικότητας. 

Ο δήμαρχος Λευκωσίας Κωνσταντίνος Γιωρκάτζης δηλώνει βέβαιος ότι «όσοι ενδιαφέρονται για τη ζωντάνια και τη βιωσιμότητα του κέντρου της Λευκωσίας, αντιλαμβάνονται τη μεγάλη πρόσθετη αξία και το κύρος που θα αποκτήσει η περιοχή με την ολοκλήρωση των έργων».

Προχωρούν τα έργα στη λεωφόρο Καλλιπόλεως

Στο μεταξύ, προχωρούν οι εργασίες στη λεωφόρο Καλλιπόλεως, οι οποίες αποτελούν τμήμα του έργου «Μονοδρόμηση των λεωφόρων Καλλιπόλεως - Μακαρίου» που επίσης συγχρηματοδοτείται (με 5,2 εκατ.) από τα ευρωπαϊκά ταμεία της περιόδου 2014-2020. Η ανάπλαση της Καλλιπόλεως περιλαμβάνει μονοδρόμηση της τροχαίας κίνησης από τα φώτα στη συμβολή της λεωφόρου Στασίνου με την οδό Ευγενίας και Αντωνίου Θεοδότου, με κατεύθυνση προς τη συμβολή της Καλλιπόλεως με τη λεωφόρο Μακαρίου.

Σε όλο το μήκος του δρόμου κατασκευάζονται πεζοδρόμια προσβάσιμα για όλους, ενώ δημιουργούνται κόλποι για τακτοποίηση της άναρχης στάθμευσης. Επίσης απουσιάζει οποιαδήποτε νησίδα, όπως αυτές σχεδιάζονταν σε προγενέστερες μελέτες, ενώ να σημειωθεί ότι δεν χρειάστηκε να γίνει καμιά απαλλοτρίωση.
Σύμφωνα με την κυκλοφοριακή μελέτη των εμπειρογνωμόνων, με την ολοκλήρωση του έργου θα προκύψουν τα εξής χαρακτηριστικά για την κίνηση των οχημάτων:

  • Θα μειωθεί ο συνολικός χρόνος καθυστέρησης στις ώρες αιχμής.
  • Θα αυξηθεί η μέση ταχύτητα από 11χλμ/ώρα σε 19 χλμ χωρίς να επηρεάζεται η οδική ασφάλεια επειδή η κίνηση θα καταστεί σταθερά γραμμική.
  • Θα μειωθεί η καθυστέρηση στα φώτα τροχαίας με ταυτόχρονη βελτιστοποίηση των προγραμμάτων σηματοδότησης (π.χ. στη συμβολή των οδών Μακαρίου - Διγενή Ακρίτα - Σπύρου Κυπριανού θα υπάρχει μέση μείωση 7 δευτερολέπτων, στη συμβολή Μακαρίου - Κένεντι μέση μείωση 5 δευτερολέπτων και στη συμβολή Διγενή Ακρίτα - Καλλιπόλεως - Θεοδότου μέση μείωση 8 δευτερολέπτων κ.λπ).
  • Θα εφαρμοστεί ζώνη 30 χλμ/ώρα στην περιοχή κατοικίας στον Λυκαβηττό (μεταξύ Καλλιπόλεως και Μακαρίου), ενώ θα δημιουργηθούν 31 κόλποι στάθμευσης συνολικής χωρητικότητας 85 οχημάτων.

Επιστροφή
στην αρχή