«Ένας καταϊδρωμένος... γάμος!»

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Σήμερα που ακόμα υπάρχουν άνθρωποι που δεν γνωρίζουν καθόλου τον φίλο Ναζίμ Χικμέτ με τα λίγα του γαρύφαλλα και το μικρό κελί

Η κυρία Σοφία η ιστορικός έκανε λίφτινγκ. Στην επέμβαση την οδήγησε ο στίχος «Θα πεθάνω ένα πένθιμο του φθινόπωρου δείλι μες την κρύα μου κάμαρα όπως έζησα: μόνος..» του Κώστα Ουράνη. Το βράδυ που το διάβασε ήταν πεσμένη στο πάτωμα από τη μελαγχολία. Μου τηλεφώνησε και της είπα να το ακούσει απ' τα Διάφανα Κρίνα.

Κάτι έπρεπε να αλλάξει στη ζωή της. Οι φιλενάδες της στο σχολείο νιαούριζαν όλη μέρα για τις αλλαγές στην ύλη του μαθήματος. Είδε στα μάτια τους την απόγνωση του ανέμπνευστου. Δεν φταίνε ούτε αυτές, της είπα. Κοκαλωμένη έκλεισε για μια στιγμή τα μάτια της προσπαθώντας να θυμηθεί το τραγούδι που άκουσε στην εκπομπή του Κερυνιώτη. Τον γιατρευτικό συνειρμό της διέκοψε η επιτακτική φωνή του βοηθού με το κατακόκκινο απ' το άγχος κεφάλι που την φώναζε για να δώσει κάτι φυλλάδια για την αιμοδοσία στην τάξη της.

Στο μάθημα της Ιστορίας που ακολούθησε μίλησε στον Χαράλαμπο που ρωτούσε με αγωνία πού είναι η αλήθεια, για την αξία της αναζήτησης, για τη μαγεία της μελέτης που οδήγησε τον άνθρωπο έξω από το σκοτάδι του πρωτόγονου. Τον Χαράλαμπο τον κέρδισε από το δεύτερο μάθημα. Το πρώτο του έδωσε τον χρόνο να είναι ο εαυτός του και ύστερα τον βομβάρδισε με αγάπη και γνώση που με κόπο μεγάλο απέκτησε. Η ίδια μου είπε πως τίποτα και ποτέ δεν τελειώνει. Και προπαντός η έμπνευση και ο θαυμασμός.

Δεν την ενοχλεί η ύλη ούτε τα διαγωνίσματα. Γεννά μέσα και από το πιο βαρετό μάθημα φωτεινές ιδέες και πάνω τους χτίζει και δημιουργεί καινούργιες. Διδάσκει το δικό της ποίημα μέσα στο ποίημα. Τα απογεύματα ασχολείται με τα τέσσερά της παιδιά. Τα μεγάλωσε με παραμύθια. Αγάπησαν τους καλικάντζαρους και κατακαλόκαιρο αγωνιούσαν για τα Φώτα, αγωνιούσαν να ακούσουν την πόρτα του ψυγείου της κουζίνας να τρίζει αργά το βράδυ. Της κυρίας Σοφίας της ζητώ συχνά βοήθεια. Γιατί ξέρω πως αν την ρωτήσω κάτι που αφορά ένα ποίημα που διδάσκει, η απάντησή της θα ανοιχτεί σε θέματα που αφορούν την προσωπική μου ζωή που δεν γνωρίζει.

Γι' αυτήν δεν υπάρχουν νικητές και ηττημένοι, κανονικοί κι ανώμαλοι, πλούσιοι και φτωχοί. Γι' αυτήν υπάρχει απλά η σεμνή παραδοχή πως κανείς δεν τα ξέρει όλα. Η μεγάλη απορία, μέσα στις φωνές των νευρωτικών της συναδέλφων με τα αγορασμένα μεταπτυχιακά των φωνών και των αντικειμένων που εκτοξεύονταν στο σπίτι απέναντι στους στερημένους συζύγους. Την κυρία Σοφία θα την παντρευτώ γιατί νιώθω πως είναι το κέντρο του καταϊδρωμένου μου εαυτού.

Σήμερα που ακόμα υπάρχουν άνθρωποι που δεν γνωρίζουν καθόλου τον φίλο Ναζίμ Χικμέτ με τα λίγα του γαρύφαλλα και το μικρό κελί. Και κάποιοι άλλοι που τον άκουσαν σαν όνομα τουρκικό την ώρα που πνίγονταν μπουκωμένοι με κεφτέδες και έστειλαν στον υπουργό επιστολή για το καημένο παιδί να το απαλλάξουν απ' το άκουσμα του στίχου. Και το υπουργείο να απαντά, και συ να απαντάς και εγώ να απαντώ το αναπάντητο μέσα σ' έπιπλα ξένα και σε σκόρπια βιβλία, σε μια κάμαρα ξένη, στο πολύβοο Παρίσι. Είμαστε ακόμα πολύ πίσω. Κουλουριασμένοι στο εμετικό όνειρο του στενού βολέματος. Όσο για την κυρία Σοφία, δεν ξέρω πια ποιος γράφει αυτές τις γραμμές. Εγώ ή αυτή;

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Μίσος και συγκάλυψη...Του Μιχάλη Θεοδώρου

ΜΙΧΑΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ, 12:28 (τελευταία ενημέρωση 12:28)

ΑΠΟΨΗ

O Καραγκιόζης - θεατής. Και ο σκέτος

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 10:05 (τελευταία ενημέρωση 10:05)

ΑΠΟΨΗ

Η επανάσταση της υπομονής...Του Γιώργου Κακούρη

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΚΟΥΡΗΣ, 15.11.2018

Επιστροφή
στην αρχή