Ένας καταϊδρωμένος εξορθολογισμός

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ

Τα σχολεία πρέπει να τα ανοίξουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Κανονικά. Στις 8 κάθε μέρα. Οι μαθητές να έρθουν άνετοι… στο νέο σύστημα.

Τα σχολεία πρέπει να τα ανοίξουν οι ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Κανονικά. Στις 8 κάθε μέρα. Οι μαθητές να έρθουν άνετοι… στο νέο σύστημα. Την ύλη να την αποφασίζουν οι δάσκαλοι και οι καθηγητές από μόνοι τους. Έτσι θα τελειώσουμε και με τον βραχνά της ύλης που είναι από τις δυνατές βδέλλες του συστήματος.

Τα μαθήματα να γίνονται εντελώς εναλλακτικά. Με πολλές συζητήσεις μέσα στην τάξη και προβληματισμούς για σύγχρονα θέματα. Όσοι καθηγητές θέλουν να χρησιμοποιούν τους υπολογιστές τους, κι άλλοι να μιλάνε για ενδιαφέροντα θέματα του 2018. Οι μαθηματικοί χαρούμενοι να διδάσκουν γεωμετρία έξω στην αυλή. Οι μαθητές να έχουν μαζί τους τον χυμό και το νερό τους επειδή θα έχουμε 40 βαθμούς ή επειδή το θέλουν.

Δεν θα υπάρχουν απουσίες. Ένα τηλέφωνο το πρωί στο σπίτι από τον δάσκαλο να ρωτά αν είναι καλά ο Κωστάκης του που τα Λύμπια. Όσοι μαθητές δεν θέλουν να παρακολουθήσουν το μάθημα να πάνε έξω στην αυλή να μιλήσουν μεταξύ τους. Γιατί να μπαίνει απουσία αφού έτσι κι αλλιώς είναι μέσα στο σχολείο; Διακριτικά να τους επιβλέπουν οι δάσκαλοι και αν συμβεί να έχουν και καμιά κουβέντα μαζί τους. Αν δεν ενδιαφέρονται για το μάθημα, δεν υπάρχει πρόβλημα.

Έτσι κι αλλιώς δεν θα γίνονται μαθήματα, μόνο διερευνήσεις που θα εξάπτουν την περιέργεια του μαθητή και του καθηγητή. Τα διαλείμματα (αν μπορείς να τα πεις έτσι, αφού κάθε σχολική μέρα θα είναι από μόνη της ένα μεγάλο ωραίο διάλειμμα από τον βραχνά της καθημερινότητας) θα είναι όλοι έξω στην αυλή, μαθητές και καθηγητές. Θα συζητούν για το τι έμαθαν σήμερα, πώς τους φάνηκε, τι μπορεί να αλλάξει κ.λπ. Μεταξύ τους οι εκπαιδευτικοί θα μοιράζονται ωραίες ιδέες για τα θέματά τους. Αν ένας μαθητής θέλει να παρακολουθήσει βιολογία αντί ελληνικά να μπορεί να το κάνει. Τα θέματα θα τα ξέρουν 15 μέρες πριν και θα μπορούν να επιλέξουν. Εννοείται πως δεν θα υπάρχουν τελικές εξετάσεις. Ρώτα πόσο κοστίζουν αυτές κάθε χρόνο. Όποιος θέλει να πάει να σπουδάσει να κάνει αίτηση στο πανεπιστήμιό του και το πανεπιστήμιο να εξετάζει την κάθε περίπτωση επίσης με τον δικό του εναλλακτικό τρόπο. Μπορεί να είμαι τέρας στο μάθημα της Χημείας μα σκράπας στο μάθημα της Έκθεσης. Αυτό να μην παίζει κανέναν ρόλο.

Ναι, μπορώ να γίνω ένας λαμπρός χημικός και να βοηθήσω τον τόπο μου που με βοήθησε και δεν με ταλαιπώρησε. Διευθυντές δεν χρειάζεται να υπάρχουν. Τις ιδέες θα τις μοιράζονται όλοι μαζί, παρέα με τους γονείς, και θα τις καταγράφουν σε ένα τετράδιο. Οι γονείς επίσης θα απασχολούν τους μαθητές με θέματα της δουλειάς τους. Ένας καταπληκτικός μηχανικός γονιός να κάνει 2 μαθήματα τον μήνα στους μηχανικούς της τεχνικής. Ένας άλλος γονιός γιατρός, φωτογράφος, αγελαδοτρόφος, κουρέας, τραπεζικός υπάλληλος, αρχαιολόγος και βάλε, όλοι να μπορούν να κάνουν 2-3 μαθήματα τον μήνα σε μαθητές που θα τα διαλέγουν. Έτσι τα σχολεία θα έχουν πάντα γονείς μέσα και δεν θα χρειάζονται ούτε σύνδεσμοι γονέων. Άλλη μεγάλη εξοικονόμηση και από κει για το κράτος. Μην ξεχνάς τις εξετάσεις, τους υπεύθυνους που δεν θα υπάρχουν, τους διευθυντές που βασικά δεν θα υπάρχουν, βάλτε και τις γιορτές και τις παρελάσεις, υπολογίστε και τις ώρες που δίνονται για τα πρακτικά, τις ειδικές αίθουσες, τη βιβλιοθήκη, την ιστορία των υπολογιστών κ.ά, και τότε να σου πω εγώ τι εξορθολογισμό θα κάνουμε. Χωρίς κανένα άγχος όλοι θα είναι ευτυχισμένοι.

Τα λεφτά που θα κερδίσεις σε 2 χρόνια από αυτές τις… περικοπές μπορείς να αξιοποιήσεις τοποθετώντας κλιματιστικά σε όλα τα σχολεία της Κύπρου. Εννοείται πως δεν θα χρειάζονται ούτε οι επιθεωρητές. Επιθεωρούν αυτά που θέλουν αυτοί να κάνεις, δηλαδή τον εαυτό τους. Με το νέο σύστημα θα υπάρχει κάθε μήνα μια αξιολόγηση από τους μαθητές, όχι για τον καθηγητή απαραίτητα, μα για τα θέματα που του πρόσφερε, αν του άρεσαν, τι θα ήθελε να αλλάξει κ.λπ. Οι θεολόγοι επιτέλους να διδάξουν ιστορία και πολιτισμό μέσα από τη θρησκεία παρέα με τους ιστορικούς. Εννοείται πως σε μία τάξη θα υπάρχουν 2 και 3 μπορεί καθηγητές. Τα διαλείμματα οι μαθητές μπορούν να παίζουν μουσική, να διαβάζουν βιβλία που θα βρίσκονται παντού στο σχολείο ή να παίζουν με το τάμπλετ τους, το οποίο θα μπορούν αν θέλουν να το χρησιμοποιούν και στην τάξη. Έτσι θα δουλεύουν όλοι περισσότερο με λιγότερα έξοδα και προπαντός θα είναι χαρούμενοι και θα μαθαίνουν. Αυτά είναι μόνο η αρχή. Τυχόν προβλήματα που μπορεί να προκύψουν λύνονται στην πορεία με φαντασία και δημοκρατικό, που λένε, διάλογο.


Επιστροφή
στην αρχή