Εκπαιδευτικά θέματα και πολιτικές αποφάσεις

ΑΠΟΨΗ /ΜΕ ΜΟΛΥΒΙ ΚΑΙ ΧΑΡΤΙ
Η γνώμη μου είναι ότι οι θεωρητικές ή επιστήμες του ανθρώπου οφείλουν να χαράξουν σαφή όρια στις πιέσεις που δέχονται από εξωγενείς παράγοντες.

Δεν ξέρω αν υπάρχουν άλλες χώρες στην Ευρώπη εκτός από την Κύπρο και την Ελλάδα στις οποίες τα μαθήματα των ανθρωπιστικών σπουδών που διδάσκονται στα σχολεία να είναι τόσο ευάλωτα. Ίσως λόγω μιας περίεργης αντίληψης για τη δημοκρατία ό,τι δεν αφορά τα μαθηματικά και τις συναφείς επιστήμες, αλλά εμπίπτει στους κλάδους της Ιστορίας, της γλώσσας, ακόμα και της θρησκευτικής πίστης, μπορεί να υποβληθεί σε όχι απλώς σε δημόσιο διάλογο, αλλά να υποστεί τις συνέπειες της πολιτικής αντιπαράθεσης. Δεν αντιλαμβάνομαι ποιος μπορεί να είναι ο ρόλος της Βουλής, τα μέλη της οποίας εκλέγονται με άλλη αποστολή, σε αποφάσεις που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία, το περιεχόμενο των γνώσεων και τον τρόπο με τον οποίο αυτές θα παρουσιάζονται και θα ελέγχονται.

Μιλώντας για στρεβλή αντίληψη της δημοκρατίας πιστεύω ότι αυτή προέρχεται από το γεγονός ότι όλοι χρησιμοποιούμε τη γλώσσα, διαβάζουμε βιβλία και έχουμε στοιχειώδεις γνώσεις Ιστορίας για να συνεννοούμαστε. Όμως κανένα από τα παραπάνω δεν μας καθιστά και ειδικούς σε αυτούς τους τομείς. Υπό αυτή την έννοια, θεωρώ ότι οι θετικές επιστήμες κατάφεραν με επιτυχία να περιφρουρηθούν έναντι του λαϊκισμού και των παρεμβάσεων. Κανείς δεν διανοείται μέσα στη Βουλή να εκφέρει άποψη για ένα κεφάλαιο των Μαθηματικών ή της Χημείας. Αντίθετα, οι περισσότεροι από τους βουλευτές μας αισθάνονται υποχρεωμένοι να εκφραστούν για το περιεχόμενο των βιβλίων της λογοτεχνίας, ακόμη και για μια συγκεκριμένη λέξη που χρησιμοποιείται σε ένα εγχειρίδιο Ιστορίας ή Κοινωνιολογίας. Όπως επίσης θεωρούν ότι δικαιούνται να έχουν άποψη για το περιεχόμενο του μαθήματος που αφορά την πίστη στα θεία.

Η γνώμη μου είναι ότι οι θεωρητικές ή επιστήμες του ανθρώπου οφείλουν να χαράξουν σαφή όρια στις πιέσεις που δέχονται από εξωγενείς παράγοντες. Και θα το κάνουν αυτό όταν οι ίδιες μπορέσουν να ανοίξουν τα μάτια τους στις πτυχές και τις ούτως ή άλλως υφιστάμενες διαφορετικές απόψεις που υπάρχουν στο επιστημονικό πεδίο. Αλλά όχι στο πολιτικό. Διαφωνίες μπορούν να υπάρχουν για τα αποτελέσματα συγκεκριμένων γεγονότων, όμως δεν μπορούν να υπάρχουν για την αλληλουχία τους. Όταν οι επιστήμονες συμμετέχουν στον διάλογο και έχουν επιχειρήματα, θα σταματήσουν να πέφτουν θύματα πολιτικών με ελλιπείς και αμφισβητούμενες γνώσεις. Διαφορετικά, δεν είναι μακριά η μέρα που οι βουλευτές μας μπορεί να ψηφίσουν την απάλειψη του κεφαλαίου της Γραμματικής που αφορά τα τριγενή και δικατάληκτα επίθετα σε -ης [ο/η διεθνής, του/της διεθνούς, το διεθνές, του διεθνούς], διότι είναι «δύσκολα», άρα «αντιπαιδαγωγικά». Και διότι μερίδα από αυτούς δεν μπορεί να τα χρησιμοποιήσει σωστά. Θα πρόκειται για μια «δημοκρατική» απόφαση, που θα εξυπηρετεί την ανεπάρκεια. Ο λαϊκισμός δεν μπορεί να εντάσσεται στα επιτεύγματα της δημοκρατίας.

katerina.s@politis-news.com

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Σκωτσέζικο ντους (Της Μιράντας Λυσάνδρου)

ΜΙΡΑΝΤΑ ΛΥΣΑΝΔΡΟΥ, 15:21 (τελευταία ενημέρωση 15:21)

ΑΠΟΨΗ

Γίνατε δημοσιογράφοι, αλλά δεν γίνατε άνθρωποι

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 12:40 (τελευταία ενημέρωση 12:40)

ΑΠΟΨΗ

Η απόλυτη σιωπή των αμνών… Του Παύλου Μ. Παύλου

ΠΑΥΛΟΣ Μ. ΠΑΥΛΟΥ, 12:16 (τελευταία ενημέρωση 12:16)

Επιστροφή
στην αρχή