Εγώ ο υπεύθυνος τμήματος .....

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ

Αγαπητέ μου κύριε υπουργέ, είμαι ένας από τους πολλούς καθηγητές που κάθε χρόνο εξαναγκάζουν οι διευθυντές των σχολείων να αναλαμβάνουν ως υπεύθυνοι

Αγαπητέ μου κύριε υπουργέ, είμαι ένας από τους πολλούς καθηγητές που κάθε χρόνο εξαναγκάζουν οι διευθυντές των σχολείων να αναλαμβάνουν ως υπεύθυνοι τμήματος.

Επειδή φέτος υπηρετώ στο λύκειο για πρώτη φορά στην εκπαιδευτική μου καριέρα (έτσι το λέμε τώρα), έχω μείωση δύο ωρών από τις 24 ώρες που είμαι υποχρεωμένος με βάση τα σχέδια υπηρεσίας να διδάσκω. Θέλω λοιπόν να σας ευχαριστήσω που μου επιτρέπετε από του χρόνου να ασχοληθώ και με τις 24 ώρες των εκπαιδευτικών μου καθηκόντων. Να είστε σίγουρος ότι και πιο αφοσιωμένος στη διδασκαλία θα είμαι και σίγουρα πιο ξεκούραστος και γενικά πιο ευτυχής.

 Κάπου δεν μου τα είπαν βέβαια καλά και γι' αυτό όλη τη χρονιά μουρμουρούσα στον λυκειάρχη μου…

 Όταν μου έδωσαν φέτος τις δύο ώρες υπευθυνότητας τμήματος νόμιζα, βλέπετε, ότι θα είχα δύο ώρες ελεύθερες στο σχολείο να διαβάζω, να προετοιμάζομαι και γενικά να μεταφέρω λιγότερη δουλειά στο σπίτι το απόγευμα. Να βλέπω τζαι λλίο τα κοπελλούθκια μου. Βεβαίως τώρα και τους επόμενους δύο μήνες κάααααααααθομαι. Και σας ευχαριστώ πολύ. Αλλά, όπως κι εσείς ξέρετε, αν δεν καθόμαστε εμείς οι εκπαιδευτικοί αυτούς τους δύο μήνες, μετά από 5 χρόνια διδασκαλίας θα ήμασταν όλοι του φρενοκομείου.

Ο υπεύθυνος

Επί του θέματος: Κοστολογήσατε την υπευθυνότητα τμήματος στα λύκεια στα 5,2 εκατ. ευρώ. Όντως πολύ μεγάλο ποσό για 400 καθηγητές να τρέχουν από πίσω 10.000 μαθητές λυκείων και τους 20.000 γονείς, για να μην βάλω μέσα και τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους. Σίγουρα όμως πολύ μικρότερο από τα 10,5 εκατ. που πήραν πέρσι τα κόμματα. Πολύ πιο λίγα από τους μισθούς των βουλευτών, των υπουργών, από τις χορηγίες που δίνετε στην μάππαν, από αυτά που δώσατε για να τιμωρήσετε τους ενόχους της οικονομικής καταστροφής της Κύπρου αλλά δεν βρήκατε ούτε έναν ένοχο.

Ένοχος τελικά, αγαπητέ κύριε Χαμπιαούρη, είναι ο υπεύθυνος καθηγητής, ο οποίος δεν κάνει και τίποτα, απλώς κωλοβαρά αν κρίνω από την ενημέρωση που κάνατε με τον κ. Προδρόμου στο Προεδρικό Μέγαρο. Επιτρέψτε μου να σας θυμίσω λίγα από τα καθήκοντά μου:

  • Κατ' αρχάς είμαι απουσιολόγος της τάξης. Αν κάποιος μαθητής ή κάποιοι μαθητές δεν προσέλθουν στο σχολείο, μαζί με τον βοηθό διευθυντή τηλεφωνούμε στους γονείς. «Κύριε Γιώργο, το παιδί σας δεν ήρθε σήμερα στο σχολείο. Συμβαίνει κάτι;». Για να απαντήσει: «Μα τον έφερα και τον άφησα έξω που το κατζέλλιν του σχολείου. Βρέστε τον».
  • Παραλαμβάνω καθημερινά τα δικαιολογητικά όλων των μαθητών που έλειπαν τις προηγούμενες μέρες και ενημερώνω τη μικρή γραμματεία του σχολείου που πάντα δεν προλαβαίνει. Βλέπετε, παλιά υπήρχαν στρατιές γραμματικών στα σχολεία. Τώρα γραμματικοί έγιναν οι υπεύθυνοι καθηγητές. Είμαι επίσης υπεύθυνος να ενημερώνω τον κάθε μαθητή για τις απουσίες του, για τα κύρια μαθήματα, για τα μονόωρα και τα δίωρα διότι μπορεί να χάσει το δικαίωμα να περάσει και να χρειάζεται να κάτσει εξετάσεις.
  • Είμαι υπεύθυνος για τη φύλαξη του φακέλου του κάθε μαθητή, όπου τοποθετεί τις αξιολογήσεις του, τις εργασίες του, τα πιστοποιητικά του, κάτι που παρακολουθούμε και συμπληρώνουμε σε αρκετά δίωρα ετησίως και σε δεκάδες εμβόλιμες περιόδους ανά τρίμηνο.
  • Παραλαμβάνω καθημερινά τις καταγγελίες που γίνονται εναντίον μαθητών του τμήματός μου. Ο Γιαννής έβαλεν τσάκραν στις τουαλέττες, ο Γρηγόρης σαν εβούραν έππεσεν κάτω και πρέπει να πάει στις Πρώτες Βοήθειες, ο Κωστής έδερεν τον Τάσο. Πρέπει να τον πάρεις στον βοηθό, αν χρειαστεί (για τους ταραξίες) να κάνεις και γραπτή καταγγελία, αν το παράπτωμα είναι σοβαρό θα πάει πειθαρχικό και επειδή είσαι υπεύθυνος τμήματος πρέπει να είσαι παρών στις 2-3 συνεδριάσεις που θα γίνουν για να τον παρηγορείς μαζί με τους γονείς τους, που… δεν είχαν ιδέα ότι το παιδί τους κάνει τέτοιου είδους αταξίες.

 Θέλετε, κύριε Χαμπιαούρη, να σας πω και μερικές πιο σοβαρές παραμέτρους της υπευθυνότητάς μου;

  • Του Ανδρέα έχουν χωρίσει οι γονείς και κάθε βράδυ βρίζονται και δέρνονται. Ο Αντρέας δεν μιλιέται, δεν διαβάζει και επιπλέον δείχνει συνεχώς στοιχεία ροπής προς παραβατικότητα. Πόση ώρα χρειάζεται άραγε να του μιλήσω;
  • Ο Θεόδωρος υφίσταται συνεχώς μπούλινγκ από τους συμμαθητές του. Πόση ώρα χρειάζομαι με ολόκληρη την τάξη για να τους εξηγήσω ότι αυτή η συμπεριφορά είναι απογοητευτική;
  • Η Γιώτα έχει πέσει σε κατάθλιψη και μαθαίνω από συμμαθήτριές της ότι έχει πέσει θύμα σεξουαλικής παρενόχλησης από συγγενικό της πρόσωπο. Πόση ώρα πρέπει να ξοδέψω συζητώντας με τη σύμβουλο, με την ομάδα ψυχολογικής στήριξης και πόση, Χριστέ μου, ώρα θα πρέπει να χρησιμοποιήσω για να βοηθήσω αυτή την έφηβη να σταθεί στα πόδια της, να ορθώσει το ανάστημά της, να μιλήσει με τους ψυχολόγους και να καταγγείλει τον θύτη της; Ξέρετε ποιους κυρίως θα βρω απέναντί μου από την πρώτη στιγμή; Τους γονείς της!

Οι κακοί

Βεβαίως δεν θα το παίξω στρουθοκάμηλος, κύριε Χαμπιαούρη. Ξέρω ότι υπάρχουν και καθηγητές που παίρνουν τις ώρες του υπευθύνου και πραγματικά δεν κάνουν τίποτα. Ή κάνουν το ελάχιστο που μπορούν. Γι' αυτούς μπορεί να έχετε και δίκιο. Αλλά αυτοί οι καθηγητές είναι πάντα η μειονότητα. Καταλήγω με το εξής. Πάρτε μας τις ώρες. Χαλάλι σας. Τη δουλειά μου όμως απέναντι στους μαθητές μου θα την κάνω. Και θα την κάνω γιατί είμαι εκπαιδευτικός.


Επιστροφή
στην αρχή