Εγκυμοσύνη: 10 συμβουλές για καλή λειτουργία του φλεβικού συστήματος

BUZZLIFE /HEALTH
Η εγκυμοσύνη συχνά αναφέρεται ως ένας από τους παράγοντες κινδύνου για τη φλεβίτιδα. Πρακτικές συμβουλές που μπορούν να βοηθήσουν

Η αύξηση του όγκου του αίματος κατά την εγκυμοσύνη, σε συνδυασμό με εκείνη των ορμονών που προκαλούν μια «χαλάρωση» στο φλεβικό τοίχωμα, έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της διαμέτρου των φλεβών. Αυτό συχνά προκαλεί την ανεπάρκεια των βαλβίδων με επακόλουθη παλινδρόμηση της ροής του αίματος και επιπλέον αύξηση της διαμέτρου των φλεβών. Με την πρόοδο της εγκυμοσύνης οι φλέβες γίνονται όλο και πιο εύκολα διακριτές στα διάφορα μέρη του σώματος. Σε ορισμένα σημεία, όπως τα πόδια αλλά και την κοιλιά ή τα γεννητικά όργανα, η διάταση των φλεβών μπορεί να είναι ιδιαίτερα μεγάλη ώστε πλέον να μιλάμε για εμφάνιση κιρσών (μεγάλες διατεταμένες φλέβες που προβάλλουν από την επιφάνεια του δέρματος και έχουν οφιοειδή πορεία) ή εμφάνιση ευρυαγγειών (διατεταμένα αγγεία του δέρματος που έχουν όψη κόκκινων ή μπλε γραμμών). Ειδικά στο τελευταίο τρίμηνο, όταν η μήτρα καταλαμβάνει όλο και μεγαλύτερο χώρο μέσα στην πύελο, μπορεί να πιέζει μεγάλα φλεβικά στελέχη ή πλέγματα, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο τις φλέβες στα κατώτερα μέρη του σώματος.

1. Η κίνηση βοηθάει. Όταν χρειαστεί να σταθούμε όρθιοι για ώρα, αλλάζουμε το βάρος του σώματός μας πότε στο ένα πόδι και πότε στο άλλο.

2. Αποφεύγουμε την πολύωρη ορθοστασία ή το να καθόμαστε πολλή ώρα με τα πόδια κάτω (ιδιαίτερα σε συνδυασμό με έκθεση σε θερμότητα π.χ. σιδέρωμα).

3. Όταν καθόμαστε, δε σταυρώνουμε τα πόδια.

4. Αν η δουλειά μας είναι καθιστική, σηκωνόμαστε σε τακτά χρονικά διαστήματα και περπατάμε (τουλάχιστον 7 συνεχόμενα βήματα).

5. Ασκήσεις σε καθιστή θέση: α) Κρατάμε τα δάχτυλα των ποδιών στο πάτωμα και ανεβοκατεβάζουμε τις φτέρνες 10 φορές, εναλλάξ κάθε πόδι και μετά μαζί, β) κάνουμε κυκλικές κινήσεις του άκρου ποδός 10 φορές και 3) τεντώνουμε τα γόνατα και τα κρατάμε τεντωμένα μετρώντας αργά ως το πέντε.

6. Ασκήσεις σε όρθια θέση: α) Κρατάμε τα δάχτυλα των ποδιών στο πάτωμα και ανεβοκατεβάζουμε τις φτέρνες 10 φορές, εναλλάξ κάθε πόδι και μετά μαζί, β) στηριζόμαστε εναλλάξ στις μύτες και στις φτέρνες μένοντας σε κάθε θέση για 1 δευτερόλεπτο.

7. Όταν νιώσουμε τα πόδια μας να αρχίσουν να βαραίνουν ή να πρήζονται, τα ανασηκώνουμε πιο ψηλά από τον γοφό (σε καθιστή θέση) ή πιο ψηλά από το στήθος (σε ξαπλωμένη θέση) για 15 – 20 λεπτά της ώρας.

8. Σωματική άσκηση. Δεν χρειάζονται υπερβολές. Ένας περίπατος με τα πόδια καθημερινά είναι αρκετός.

9. Έλεγχος του σωματικού βάρους. Ιδιαίτερα σημαντικό όχι μόνο για το φλεβικό σύστημα αλλά και για μια ομαλή εγκυμοσύνη κι υγιεινή ζωή.

10. Φοράμε άνετα ρούχα. Αποφεύγουμε τα στενά ρούχα, ιδιαίτερα όσα σφίγγουν στους μηρούς ή αμέσως κάτω από το γόνατο. Επίσης, αποφεύγουμε τα στενά παπούτσια και τα πολύ ψηλά τακούνια.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

BUZZLIFE

Φόνσου για Κορινθίου: Είναι χαζό να κάνεις την Αλίκη Βουγιουκλάκη...

BUZZLIFE , 16:39 (τελευταία ενημέρωση 16:39)

BUZZLIFE

Δυσανεξία στη γλουτένη: Με ποια συμπτώματα εκδηλώνεται

BUZZLIFE , 15:52 (τελευταία ενημέρωση 15:52)

BUZZLIFE

Mε ποια Χολιγουντιανή σταρ πόζαρε o Γιώργος Αγγελόπουλος

BUZZLIFE , 15:43 (τελευταία ενημέρωση 15:43)

Επιστροφή
στην αρχή