Έχει κίνηση στους δρόμους; Πάρτε τον Δήμαρχο με τα γιαούρτια

ΑΠΟΨΗ /ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Δεν υπάρχει μαγικός τρόπος επίλυσης του κυκλοφοριακού προβλήματος της Λευκωσίας. Εδώ και χρόνια υπάρχει συγκεκριμένη μελέτη..

*Του Κωνσταντίνου Γιωρκάτζη

Η ραγδαία εξάπλωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει επηρεάσει ποικιλοτρόπως και το επίπεδο της ενημέρωσης και της δημοσιογραφίας. Από τη μια, πολίτες δοκιμάζουν τις δημοσιογραφικές τους ικανότητες αναρτώντας ειδήσεις, φωτογραφίες, σχόλια, στις περισσότερες περιπτώσεις χωρίς έλεγχο ή διασταύρωση των πληροφοριών ή χωρίς τήρηση οποιουδήποτε κανόνα προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Από την άλλη, κάποιοι δημοσιογράφοι (ευτυχώς όχι όλοι) παρασυρόμενοι προφανώς από το πνεύμα και το ύφος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και το κυνήγι των likes, συγχύζουν την εφημερίδα και την αποστολή της με τις αναρτήσεις στο facebook ή στο Twitter. Ρηχά σχόλια τα οποία υποτίθεται εκφράζουν χιούμορ ή οργή, τίτλοι πιασάρικοι μεν, αλλά σε αρκετές περιπτώσεις υπερβολικοί ή λαϊκίστικοι, τείνουν να υποκαταστήσουν τη διερευνητική και υπεύθυνη δημοσιογραφία.

Μπαίνει ο δημοσιογράφος στο αυτοκίνητό του για να πάει στο σπίτι του στη 1.00 το μεσημέρι και βρίσκει αυξημένη κίνηση. Χρειάζεται 40 λεπτά για να διασχίσει την πόλη, ενώ, όπως ισχυρίζεται, σε ένα φυσιολογικό κράτος δεν θα χρειαζόταν πάνω από δέκα λεπτά. Διερωτώμαι πραγματικά σε ποιο κράτος και σε ποια πόλη αναφέρεται, η οποία στη μία το μεσημέρι δεν έχει κυκλοφοριακή συμφόρηση (για όσους ειδικά επιλέγουν να διακινηθούν με το αυτοκίνητό τους και όχι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς).

Αντί, όμως, να αναζητήσει απαντήσεις στα πολλά ερωτήματα που ως δημοσιογράφος, υπό άλλες συνθήκες θα υπέβαλλε, γράφει ένα μικρό σχόλιο και εισηγείται να αρχίσουμε να ρίχνουμε γιαούρτια στον Δήμαρχο  –εάν υπάρχει– αν μη τι άλλο για να εκτονωνόμαστε. Ποια ερωτήματα θα μπορούσε να θέσει; Αν υπάρχει σχέδιο για αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού της Λευκωσίας, τι προβλέπει, ποιος έχει την ευθύνη υλοποίησής του και γιατί δεν το υλοποιεί (αν δεν το υλοποιεί); Αν υπάρχει σχέδιο για τις δημόσιες μεταφορές, τι προβλέπει και ποιος έχει την ευθύνη υλοποίησής του; (ο δημοσιογράφος που έγραψε το σχόλιο άραγε χρησιμοποιεί το λεωφορείο;)

Πολλά τα ερωτήματα και σε σχέση με καθυστερήσεις στην υλοποίηση έργων (επίσης αγαπημένο θέμα κριτικής εκ μέρους δημοσιογράφων). Ποιες οι διαδικασίες διαχείρισης των δημοσίων συμβάσεων; Τι προβλέπουν και πόσο πολύπλοκες είναι οι σχετικές Νομοθεσίες και πόσο χρονοβόρα η εφαρμογή τους; Τι γίνεται με τις συνεχείς προσφυγές εταιρειών στην Αναθεωρητική Αρχή Προσφορών; Πόσο καιρό κάνουν να εξεταστούν; Γιατί η αρμόδια Υπουργός κ. Βασιλική Αναστασιάδου, χαρακτήρισε τις καθυστερήσεις των έργων ως το σοβαρότερο πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει ως Υπουργός;

Δεν υπάρχει μαγικός τρόπος επίλυσης του κυκλοφοριακού προβλήματος της Λευκωσίας.  Εδώ και χρόνια υπάρχει συγκεκριμένη μελέτη η οποία ονομάζεται Ολοκληρωμένο Σχέδιο Κινητικότητας Λευκωσίας. Προνοεί αύξηση της συχνότητας των δημόσιων μεταφορών, δημιουργία ποδηλατοδρόμων και ποδηλατολωρίδων, μονοδρομήσεις κύριων αξόνων (ώστε να δημιουργηθούν νέες ανεξάρτητες λεωφορολωρίδες) και δημιουργία τραμ.

Ο Δήμος της Λευκωσίας πρώτος ανέδειξε το Σχέδιο ως πολιτική, άρχισε την υλοποίηση του Σχεδίου και πλήρωσε για τη μελέτη βιωσιμότητας του τραμ (είναι βιώσιμο). Δυστυχώς, εκτός από το δίκτυο των μικρών λεωφορείων και τα έργα που ήδη άρχισαν στον Δήμο Λευκωσίας, τα οποία αφορούν την ανάπλαση και μονοδρόμηση των λεωφόρων Καλλιπόλεως και Μακαρίου, όλα τα άλλα είτε καθυστερούν αδικαιολόγητα είτε υπάρχει προσπάθεια υπόγειας υπονόμευσης τους. Εάν το σχέδιο δεν ολοκληρωθεί στην ολότητά του, οι ρυθμίσεις δεν θα αποδώσουν.  Λείπει ο συντονισμός στην υλοποίηση των έργων στην ευρύτερη αστική Λευκωσία, ενώ για τα έργα που κατασκευάζονται ή θα κατασκευαστούν από το Δήμο Λευκωσίας, ο χρόνος και η προσπάθεια που απαιτούνται για τις αναρίθμητες εγκρίσεις που χρειάζονται από τις διάφορες κυβερνητικές υπηρεσίες είναι εξαιρετικά μακρύς και δύσκολος.

Αυτή την εβδομάδα το ΕΒΕ Λευκωσίας διοργανώνει μια ενδιαφέρουσα εκδήλωση, με θέμα «Κινητικότητα σαν εργαλείο οικονομικής αναγέννησης της Λευκωσίας» και συμμετοχή των αρμόδιων υπουργών και ομιλητές ειδικούς επί του θέματος. Μια καλή ευκαιρία για δημοσιογράφους και άλλους, που μπορεί να ενδιαφέρονται, να πάρουν απαντήσεις.

Διευκρινίζω, για να μην παρεξηγηθώ, ότι δεν έχασα ξαφνικά το χιούμορ μου, ούτε έχω αλλεργία στην κριτική. Καλοδεχούμενα και τα σχόλια και η κριτική, φτάνει τα πράγματα να μην μένουν μέχρι εκεί. Τα ερωτήματα είναι πολλά, αλλά για να απαντηθούν θα πρέπει να υποβληθούν. Για να γνωρίζουν και για να ενημερωθούν ολοκληρωμένα και αντικειμενικά οι πολίτες, για να συμβάλουν και τα ΜΜΕ στην προσπάθεια για επίλυση χρόνιων προβλημάτων, πιέζοντας για υλοποίηση των έργων και των λύσεων που προβλέπονται στο Σχέδιο.

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Κανένα παζάρι για την κάρτα

ΧΡΥΣΑΝΘΟΣ ΜΑΝΩΛΗ, 17.11.2018

ΑΠΟΨΗ

Το μυστηριώδες πορτρέτο του Μεσσία

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 17.11.2018

ΑΠΟΨΗ

Φραγμό στις καταστροφικές ιδέες του Προέδρου

Πολίτης News, 17.11.2018

Επιστροφή
στην αρχή