Κρίση στην παιδεία και μια τριτοκοσμική προσέγγιση

ΑΠΟΨΗ /ΣΦΑΙΡΙΚΑ
Επιβαλλόμενη η ερώτηση κρίσεως: Άκουσε κάποιος τον τελευταίο μήνα να συζητούνται οι ανάγκες και τα προβλήματα των μαθητών;

Η αντιπαράθεση του τελευταίου μήνα για την Παιδεία ήταν  πλήρως αντιπαραγωγική. Όχι κατ ανάγκη γιατί Εκπαιδευτικοί και Υπουργείο δεν κατόρθωσαν να συμφωνήσουν σε κάτι, αλλά διότι κατά γνώμη μου απέτυχαν να αναδείξουν τουλάχιστον τα πραγματικά προβλήματα της Παιδείας. Νομοτελειακά οδηγούμαστε σε πλήρη  ρήξη μεταξύ των δύο πλευρών για λάθος λόγους. Οι Εκπαιδευτικοί εξήγγειλαν ως πρώτο μέτρο διαδήλωση στις 28 Αυγούστου και ενώ σε περίπτωση κλιμάκωσης απειλείται ακόμα και το άνοιγμα των σχολείων για την ακαδημαϊκή περίοδο 2018/19. Δεν αποκλείεται η απεργία να είναι και λευκή, υπό την έννοια οι εκπαιδευτικοί να προσέλθουν στα σχολεία αλλά να αρνηθούν να αναλάβουν οτιδήποτε άλλο πέραν της διδασκαλίας.

Επί της τρέχουσας διαδικασίας κάποιος με οικονομική προσέγγιση επί του θέματος και χωρίς σοβαρή γνώση του έργου των εκπαιδευτικών θα μπορούσε εύκολα να πάρει το μέρος της Κυβέρνησης στην εν λόγω αντιπαράθεση. Το θέμα βέβαια δεν είναι λογιστικό και σε αυτή την άγονη προσέγγιση δυστυχώς δεν βοηθούν και ιδιαίτερα οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δείχνουν να τους ενδιαφέρουν μόνο τα συντεχνιακά και εργασιακά τους κεκτημένα. Κάπως έτσι μας προέκυψε μια στείρα αντιπαράθεση η οποία ασχολείται με τα εκατ. του προϋπολογισμού που πρέπει να περικοπούν, τις επιπλέον θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών που ζητούνται και πρέπει εκ των ένδον να εξοικονομηθούν, για να φτάσουμε στις ώρες υπευθύνου, τις ώρες του συνδικαλισμού και τη μείωση των ωρών διδασκαλίας των εκπαιδευτικών αναλόγως των ετών υπηρεσίας τους.   

Ερώτηση

Επιβαλλόμενη η ερώτηση κρίσεως: Άκουσε κάποιος τον τελευταίο μήνα να συζητούνται οι ανάγκες και τα προβλήματα των μαθητών; Το υπουργείο μιλά για εξοικονόμηση χρημάτων και οι εκπαιδευτικοί για τα κεκτημένα τους. Oι νέοι, οι οποίοι αποτελούν το αντικείμενο της εκπαίδευσης, έχουν καταγραφεί ως αδικαιολόγητοι απόντες από τη συζήτηση που γίνεται για την παιδεία.

Η σημερινή κρίση στην πραγματικότητα έχει εξελιχθεί σε μια αντιπαράθεση καρεκλοκένταυρων. Αυτών του Υπουργείου Παιδείας και αυτών των Συνδικαλιστών. Έχω λοιπόν την εντύπωση ότι πέραν των μαθητών από τη συζήτηση λείπουν και οι απλοί μάχιμοι εκπαιδευτικοί, των οποίων τα προβλήματα δεν έχουμε ακόμα ακούσει: Αν ο διάλογος εν ολίγοις ήταν παραγωγικός το θέμα του θα έπρεπε να ήταν τα επί μακρόν ανεπίλυτα δομικά προβλήματα της Παιδείας μας. Η οποία τα τελευταία χρόνια παραπαίει μέσα από πρόχειρες μεταρρυθμίσεις οι οποίες λαμβάνουν πάντα λιγότερο υπόψη τον άμεσα ενδιαφερόμενο. Που είναι όπως ήδη λέχθηκε, οι νέοι της χώρας μας. Την  τελευταία 15ετία είδαμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα να αλλάζει από τα ΛΕΜ στο Ενιαίο Λύκειο και τανάπαλιν στα Λύκεια Κατεύθυνσης. Μέσα από αυτές τις παλινδρομήσεις βλέπουμε σταθερά την αδιέξοδη συνέπεια των ταγών της Παιδείας μας να μην αγγίζει τις καυτές πατάτες.

  • Βλέπουμε το 30% των μαθητών να ασφυκτιά σε ένα σύστημα που δεν χωρά και κατ επέκταση αποτυγχάνει.
  • Βλέπουμε ένα σύστημα που προετοιμάζει μαθητές για ακαδημαϊκή καριέρα με αιχμή του δόρατος τις Παγκύπριες Εξετάσεις, με βαρίδι τα παράνομα φροντιστήρια και μόνη σίγουρη εξέλιξη τη δημιουργία όλο και περισσότερο πτυχιούχων στους καταλόγους των ανέργων.  Η Κύπρος περηφανεύεται ότι διαθέτει ένα από τα ψηλότερα ποσοστά πτυχιούχων (γύρω στο 40%) σε αντίθεση με άλλες χώρες (Η Γερμανία 21%)  αλλά βέβαια κανένας δεν τολμά να μιλήσει για την επάρκεια των πτυχιούχων μας και κυρίως για τις δυνατότητες πρόσβασης τους στην αγορά εργασίας.
  • Βλέπουμε όλα τα σχολεία –πέραν κάποιων βιτρίνων- να πάσχουν από πλευράς υλικοτεχνικής υποδομής. Τάξεις χωρίς κλιματισμό με το μάθημα κάποιους μήνες να γίνεται στους 40 βαθμούς υπό σκιά. Τάξεις χωρίς προτζέκτορα ή έστω ένα κομπιούτερ. Τάξεις με θρανία και υποδομές του 1960.
  • Ας μην μιλήσουμε για παροχή πραγματικής Παιδείας την οποία συγχέουν όλοι με την εκπαίδευση. Η έλλειψη παιδείας εξάλλου φαίνεται μέσα από τον επιχειρούμενο διάλογο των εμπλεκομένων, που στην καλύτερη περίπτωση είναι παράλληλος, στη δε χειρότερη διάλογος κωφών.

Τούτων λεχθέντων καλούμε όλες τις πλευρές να προσέλθουν σε ένα ανοικτό διάλογο για να συζητήσουν σε βάθος τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί. Αν δεν τους δυσκολεύουμε κιαν δεν χαλάμε τις διακοπές μερικών ζητάμε διάλογο εφ όλης της ύλης. Τουλάχιστον όμως ας διεξαχθεί ένας διάλογος επί των συγκεκριμένων διαφορών, χωρίς προϋποθέσεις και ετσιθελισμούς. Η Κυβέρνηση  στο οικονομικό κομμάτι της διαμάχης μπορεί να έχει κάποια σοβαρά επιχειρήματα να προβάλει, θεωρούμε όμως απαράδεκτη την τακτική της να προαποφασίζει και να επιβάλλει μέσω του υπουργικού συμβουλίου τη βούληση της. Αυτά γίνονται μόνο σε τριτοκοσμικές χώρες.   

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Ακραία καιρικά φαινόμενα και ιστορικές ακρότητες

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΙΒΑΣ, 12:06 (τελευταία ενημέρωση 12:06)

ΑΠΟΨΗ

Πώς οι Τ/Κ θα γίνουν καλοί μουσουλμάνοι;

ΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΟΥ, 11:44 (τελευταία ενημέρωση 11:44)

ΑΠΟΨΗ

ΑΗΚ και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας

Πολίτης News, 11:40 (τελευταία ενημέρωση 11:40)

Επιστροφή
στην αρχή