Δεν αδικεί τους γονείς του ο μοναχός του Μαχαιρά

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τι τον ώθησε να ακολουθήσει τον μοναχισμό, όπως περιγράφεται στη γραπτή του δήλωση η οποία βρίσκεται ενώπιον δικαστηρίου

Ως απότοκο των ερεθισμάτων που είχε λάβει και από τους γονείς της μητέρας του, οι οποίοι ήταν άνθρωποι θρησκευόμενοι και ακολουθούσαν πιστά τις προσταγές της Εκκλησίας, αλλά κυρίως ως αποτέλεσμα του δικού του ανήσυχου πνεύματος το οποίο τον έσπρωχνε προς νέες αναζητήσεις, εμφανίζει ο Γιώργος Θεοδούλου την απόφαση που είχε λάβει στα 34 του χρόνια να αποσυρθεί στη μονή Μαχαιρά και να καταστεί μοναχός και όχι επειδή κάποιοι ιερείς τον έβαλαν στόχο και κατάφεραν να τον προσηλυτίσουν.

Αυτό αναφέρει στη μακροσκελή γραπτή του δήλωση που έχει κατατεθεί στο δικαστήριο στο πλαίσιο εξέτασης της γνωστής αγωγής που έχουν κινήσει οι γονείς του εναντίον του μητροπολίτη Λεμεσού Αθανάσιου, αποσπάσματα της οποίας μεταφέρει σήμερα ο «Π». Να σημειωθεί ότι η μαρτυρία που δίνει στο δικαστήριο, στο πλαίσιο της αντεξέτασής του από τον δικηγόρο των γονιών του Χρίστο Κληρίδη, θα συνεχιστεί και μέσα στον Σεπτέμβριο, ενώ ήδη η αντεξέταση μετρά τρεις δικασίμους που προηγήθηκαν.

Ο 46χρονος σήμερα μοναχός, ο οποίος πλέον ακούει στο όνομα Ιουστίνος, κάνει αρχή στη γραπτή του δήλωση με τις πανεπιστημιακές του σπουδές, αναφέροντας ότι αρχικά έλαβε πτυχίο στα οικονομικά από το University of Essex της Αγγλίας, ενώ ακολούθως κατάφερε να πάρει και το μάστερ αλλά και ακόμα ένα πτυχίο συναφή με τα χρηματοοικονομικά. Στην Αγγλία είχε αναπτύξει έντονη συνδικαλιστική δράση εκλεγόμενος και ως πρόεδρος της «Κοινότητας Κυπρίων Φοιτητών», ενώ το 1999 προσλήφθηκε σε μία από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες της Κύπρου και σε σύντομο χρονικό διάστημα κατάφερε να διαπρέψει καθώς έφερε σε πέρας την αποστολή του, που ήταν η σύσταση και η οργάνωση ενός εξειδικευμένου συστήματος πληρωμών.

Διαβάστε επίσης: Το κατηγορώ του μοναχού: «Με προσβάλλει που πρέπει να λογοδοτήσω»

Δοκιμασία φίλου

Η αγάπη του για περαιτέρω μάθηση και το γεγονός ότι έγινε δεκτός στο Πανεπιστήμιο Κύπρου για ένα μεταπτυχιακό πρόγραμμα τον οδήγησε σε παραίτηση από την εργασία του, ενώ παράλληλα άρχισε να μελετά φιλοσοφικά βιβλία και να αναζητά απαντήσεις για θέματα που αφορούσαν διάφορες θρησκείες. Τα πρώτα ερεθίσματα για να εμβαθύνει στη χριστιανική πίστη τα έδωσαν ένας φίλος του ο οποίος περνούσε μια δύσκολη δοκιμασία και είχε έρθει κοντά στην Εκκλησία, η μητέρα αυτού του ατόμου η οποία επίσης είχε καταστεί θρησκευόμενη, ο λοχαγός του όταν υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία, αλλά και οι γονείς της μητέρας του.

Περί τα τέλη Δεκεμβρίου του 2001 και ενώ είχε καταπιαστεί με τη μελέτη του Ευαγγελίου, πήγε για πρώτη φορά σε μία από τις ομιλίες του μητροπολίτη Λεμεσού οι οποίες διεξάγονταν ανά δεκαπενθήμερο στο μικρό εκκλησάκι του πανεπιστημίου. Σταδιακά, η ανάγκη του να προχωρήσει βαθύτερα στη ζωή της Εκκλησίας μεγάλωνε και έτσι σιγά-σιγά άρχισε να ακολουθεί και τους κανόνες της, αποκομίζοντας πληρότητα, ηρεμία και ικανοποίηση, όπως ο ίδιος αναφέρει.

Οι μεγάλες προσδοκίες

Η συνέχεια της γραπτής δήλωσης του μοναχού Ιουστίνου είναι ένα μεγάλο κατηγορώ προς τους γονείς του, στους οποίους αποδίδει επιθυμία για αναγνώριση μέσα από τη δική του καταξίωση.

«Οι γονείς μου είχαν από ανέκαθεν μεγάλες προσδοκίες για τη μελλοντική μου σταδιοδρομία. Γνωρίζοντας τον χαρακτήρα μου, τη δυναμική μου προσωπικότητα, την προσήλωση και τη σοβαρότητα που επιδείκνυα σε κάθε έργο που αναλάμβανα να φέρω εις πέρας, ποθούσαν να με δουν να ανελίσσομαι και να καταξιώνομαι τόσο επαγγελματικά όσο και κοινωνικά. Τα όνειρά τους για μένα είχαν πάντοτε ως κέντρο αναφοράς, ως άξονα, τη δική τους αντίληψη περί ‘επιτυχίας’ και ‘ευτυχίας’. Κατά τα συμβατικά κοσμικά πρότυπα τα οποία οι γονείς μου ενστερνίζονταν και ενστερνίζονται, η επιτυχία ορίζεται κυρίως σε συνάρτηση με την ευρύτερη κοινωνική αναγνώριση και αποδοχή. Ήτοι, ο επιτυχημένος κατά κόσμον άνθρωπος είναι αυτός που κερδίζει την αναγνώριση, την εκτίμηση, τη συμπάθεια, τον σεβασμό και τον θαυμασμό του κοινωνικού συνόλου. Και φυσικά, αυτό θα είχε και τον ανάλογο θετικό αντίκτυπο και στους ιδίους. Πιστεύω ποθούσαν να απολάβουν και αυτοί με τη σειρά τους το δικό τους μερίδιο αναγνώρισης που θα απέρρεε από την ποθούμενη επιτυχημένη πορεία και καταξίωση του υιού τους», αναφέρει ο μοναχός Ιουστίνος.

Ενστερνιζόταν κάποτε τις απόψεις τους

Και συνεχίζει λέγοντας τα εξής:

«Αυτή τους η νοοτροπία εκδηλωνόταν πολύ έντονα ανέκαθεν. Τους θυμάμαι πολύ ζωηρά να διαδίδουν σε συγγενείς, φίλους και γνωστούς όλες τις επιτυχίες μου και ειδικά τις πολύ καλές επιδόσεις που ενίοτε είχα κατά τα έτη της πανεπιστημιακής μου μορφώσεως. Σύμφωνα με τη νοοτροπία τους, η σχέση μου με την Εκκλησία και αργότερα η ένταξή μου στον μοναχισμό θα γινόταν αποδεχτή εάν τελικά οδηγούσε σε μια ‘επιτυχημένη κατάληξη’, όπως π.χ. εάν υπήρχαν ευοίωνες προοπτικές για να γίνω δεσπότης-επίσκοπος και πολλώ μάλλον, Αρχιεπίσκοπος. Αυτό μου το είχε πει ξεκάθαρα η μητέρα μου τον Σεπτέμβριο του 2002, δηλαδή εννέα μήνες αφότου άρχισα να συμμετέχω ενεργά στα μυστήρια και στη ζωή της Εκκλησίας. Δεν αδικώ τους γονείς μου για τον τρόπο που σκέφτονται διότι, εν πολλοίς, αυτή ήταν και η δική μου νοοτροπία πριν βιώσω εμπειρικά, στα 28 μου χρόνια, τη χάρη και την παρουσία του Χριστού στη ζωή μου».

Και σε ψυχίατρο

Ακολούθως ο μοναχός Ιουστίνος αναφέρεται στα βιώματα που του πρόσφερε η σχέση του με την Εκκλησία, σημειώνοντας ότι ποτέ άλλοτε στη ζωή του δεν ένιωσε πιο πλήρης και ευτυχισμένος. «Μόνο όσοι έζησαν και ζουν αυτά τα βιώματα μπορούν να καταλάβουν ότι αυτή η εμπειρία της θείας μεθέξεως είναι η ανώτερη εμπειρία που μπορεί να ζήσει ο άνθρωπος», αναφέρει, ενώ παράλληλα αποσίει κάθε ευθύνη από τον μητροπολίτη Αθανάσιο για την επιλογή του να μονάσει, επισημαίνοντας ότι ουδέποτε τον είχε κατευθύνει προς τον μοναχισμό. Αντίθετα θεωρούσε ότι προορισμός του ήταν η δημιουργία οικογένειας και μάλιστα, όπως αναφέρει, δύο φορές του είχε προτείνει κοπέλες για να παντρευτεί.

Αναφορά κάνει και στο γεγονός ότι η μητέρα του τον πήρε μέχρι και σε ψυχίατρο αφού πλέον τον θεωρούσε άρρωστο, όμως δεν διαγνώστηκε με κανένα ψυχιατρικό πρόβλημα.

«Ενώ εκκρεμούσε η εκδίκαση της παρούσας δικαστικής αγωγής και παράλληλα αναφύονταν νέες τηλεοπτικές εκπομπές και δημοσιεύματα που αναθεμάτιζαν τον μοναχισμό, οι γονείς μου συνέχισαν να με επισκέπτονται στο μοναστήρι. Σε γενικές γραμμές, η όλη νοοτροπία και συμπεριφορά της μητέρας μου ήταν η ίδια με αυτήν που προηγήθηκε κατά τα πέντε χρόνια πριν την είσοδό μου στον μοναχισμό. Δηλαδή με θεωρούσε ένα ψυχικά άρρωστο άτομο που δεν έχει πραγματική επίγνωση του εαυτού του και της ασθένειάς του. Προσπαθούσε με ερειστικό τρόπο να μου υποβάλει ότι βρισκόμουν στο μοναστήρι χωρίς τη θέλησή μου, ότι είχα υποστεί πλύση εγκεφάλου, ότι βρισκόμουν υπό καθεστώς καταπίεσης και, το πιο προκλητικό, όλα αυτά συνέβαιναν στον εσωτερικό μου κόσμο χωρίς εγώ να το αντιλαμβάνομαι. Ότι δηλαδή ήμουν σε κατάσταση αυθυποβολής.

«Ματαίως προσπαθούσα να της δώσω να καταλάβει ότι είμαι όντως ικανοποιημένος και χαρούμενος με τον τρόπο ζωής που εκουσίως διάλεξα. Όπως χαρακτηριστικά έλεγε: ‘νομίζεις ότι είσαι καλά, αλλά στην πραγματικότητα δεν είσαι’. Γι’ αυτό και αρνιόταν πεισματικά να κατανοήσει τις δικές μου θέσεις ή, αν μη τι άλλο, παρά τη διαφωνία της, να σεβαστεί την επιλογή μου. Σχεδόν πάντοτε κατέληγε πως η μόνη λύση και ‘λύτρωση’ από τα ‘δεινά’ μου θα ήταν η φυγή από το μοναστήρι, η οποία, κατά την άποψή της, ήταν επιβεβλημένη επειδή ήμουν ‘ψυχικά ασθενής’», αναφέρει ο 45χρονος μοναχός.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΑΗΚ:Στα €50,7 εκ. μειώθηκε η κερδοφορία της ΑΗΚ το 2017,αύξηση κόστους

Πολίτης News, 17:55 (τελευταία ενημέρωση 17:55)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Κομισιόν:Η θέση της ΕΕ για Γιβραλτάρ παραμένει απαράλλαχτη

Πολίτης News, 17:47 (τελευταία ενημέρωση 17:47)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μακελειό στην Καμπούλ: 40 νεκροί, 80 τραυματίες

Πολίτης News, 17:02 (τελευταία ενημέρωση 17:02)

Επιστροφή
στην αρχή