Crash Test: Λέξη κλειδί… η μεταρρύθμιση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ουδείς εκ των τριών υποψηφίων ακουμπά, στις γραπτές -τουλάχιστον- προεκλογικές του θέσεις για την παιδεία, το κεφάλαιο «Εκκλησία».

Παιγνίδι με τα όσα έγιναν ή όσα πρέπει να συνεχιστούν στον τομέα της παιδείας κάνει ο Νίκος Αναστασιάδης, ο Σταύρος Μαλάς ποντάρει στην ανάγκη ρύθμισης των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών, στην ενίσχυση της στήριξης των φοιτητών και στην επέκταση της δωρεάν υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ενώ ο Νικόλας Παπαδόπουλος θέτει στο επίκεντρο του μαθητές, εκπαιδευτικούς, φοιτητές αλλά και... γονείς, καταθέτοντας το δικό του όραμα για την παιδεία. Ουδείς εκ των τριών ακουμπά, στις γραπτές -τουλάχιστον- προεκλογικές του θέσεις, το κεφάλαιο «Εκκλησία» ή «Θρησκευτικών», ούτε τη σχέση τους με την εκπαίδευση. Εξαίρεση αποτελούν το ΕΛΑΜ και ο υποψήφιός του Χρίστος Χρίστου, των οποίων η θέση είναι ξεκάθαρη επί του θέματος: «Η διάδοση της γνώσης πρέπει να γίνεται με έμφαση και διαμέσου της ελληνοκεντρικής και χριστοκεντρικής παιδείας».

Θέλουν αναβάθμιση

Ζητούμενο και των τριών κύριων υποψήφιων είναι η αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, ενώ στις προτάσεις τους εντοπίζονται αρκετές όμοιες εισηγήσεις. Μεταξύ αυτών, η ανάγκη διοικητικής αυτονομίας των σχολικών μονάδων, η δημιουργία νέων τεχνικών σχολών, η στήριξη των φοιτητών, η αναβάθμιση του επαγγελματικού προσανατολισμού και της συμβουλευτικής αγωγής των νέων. Σε γενικές γραμμές, και οι τρεις υποψήφιοι επικεντρώνονται στις βελτιωτικές κινήσεις που μπορούν να γίνουν, με στόχο τον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, χρησιμοποιώντας και οι τρεις τη λέξη «μεταρρύθμιση». Περισσότερα «κοινά» εντοπίζονται στις προτάσεις Ν. Αναστασιάδη και Ν.Παπαδόπουλου -αν και ο δεύτερος ξεκαθαρίζει ότι χρήζει αναθεώρησης το σύστημα εξετάσεων για διορισμό στην εκπαίδευση-, ενώ ο Στ. Μαλάς διαφοροποιείται σε σχέση με τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Θέτει ταυτόχρονα θέμα επαναξιολόγησης και τροποποιήσεων προνοιών που έχουν ήδη ψηφιστεί και αφορούν τους νέους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων μέσης εκπαίδευσης και της εισαγωγής των εξετάσεων τετραμήνων από τη σχολική χρονιά 2018-2019.

Οι προτεραιότητες

Ο Ν. Αναστασιάδης παραθέτει στο προεκλογικό του πρόγραμμα κάποια από τα μέτρα και τις εκσυγχρονιστικές τομές που εφαρμόστηκαν τα τελευταία χρόνια, τονίζοντας την ανάγκη συνέχισης των προσπαθειών που καταβάλλονται. Ειδική αναφορά κάνει, όπως αναμενόταν, στη σταδιακή κατάργηση του καταλόγου διοριστέων καθώς θεωρείται επιτυχία της παρούσας κυβέρνησης η -μετά από 34 χρόνια συζητήσεις- αλλαγή στο σύστημα διορισμών. Αναφορά κάνει και στη διαμόρφωση ενός νέου, σύγχρονου λυκείου με κατευθύνσεις επιλογής μαθημάτων, αλλά και στη διαμόρφωση νέων αναλυτικών προγραμμάτων. Στις προτάσεις Ν. Παπαδόπουλου ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι εισηγήσεις του για δημιουργία μαθητικών «λεσχών», για βελτίωση του συστήματος μεταθέσεων και τοποθετήσεων των εκπαιδευτικών, ενώ σημαντική θεωρείται και η πρόταση για ανάπτυξη προγραμμάτων στήριξης αλλόγλωσσων γονιών που δεν γνωρίζουν ελληνικά. Ο Στ. Μαλάς προτείνει, ανάμεσα σε άλλα, τη δημιουργία πιλοτικού προγράμματος σε πέντε δημοτικά με ειδικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα μειωμένων διδακτικών ωρών και ανάπτυξης δεξιοτήτων, ριζική και ολοκληρωμένη αναμόρφωση των εσπερινών λυκείων/τεχνικών με νέα προγράμματα, καθώς και εξειδίκευση στη διδασκαλία ενήλικων ατόμων. Προτάσεις για την παιδεία ετοίμασαν και οι υποψήφιοι Γ. Λιλλήκας και Χρ. Χρίστου. Αξιοσημείωτες θεωρούνται οι εισηγήσεις Λιλλήκα για τους φοιτητές, καθώς προτείνει την άμεση επαναφορά της δωρεάν ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης μέχρι και δύο χρόνια μετά το τέλος των σπουδών καθώς και δωρεάν μετακίνηση με μέσα δημόσιας συγκοινωνίας. Ο Χρ. Χρίστου ζητά, μεταξύ άλλων, συστηματικό προγραμματισμό σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους, όπως και τη συμβολή και ενίσχυση από μέρους της Εκκλησίας, για τη συνεχή και ουσιαστική αναβάθμιση της προσφερόμενης εκπαίδευσης.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Επόμενο άρθρο:

Αφιέρωμα

Crash test στον «Π»: Μπαγιάτικο το Κυπριακό

Από σήμερα και καθημερινά οι συντάκτες του «Π» εξετάζουν αντιπαραβάλλουν τις θέσεις Αναστασιάδη,Μαλά και Παπαδόπουλου σε όλο το εύρος της προεκλογικής

09 / 09
Επιστροφή
στην αρχή