Χρύση Παντελίδη, απλά και ξεκάθαρα

ΑΠΟΨΗ /NON SERVIAM
Από τη στιγμή που ο Χ.Παντελίδης επικαλείται άλλες ομοσπονδίες όφειλε «απλά και καθαρά» να εξηγήσει και ποια άλλη ομοσπονδία αποτελείται από δύο ζώνες

Σε άρθρο του με τίτλο «Απλά και καθαρά» ο Χρύσης Παντελίδης, αφού θέτει το ερώτημα τι σημαίνει «διζωνική», τι «δικοινοτική», τι «ομοσπονδία» και τι «πολιτική ισότητα», διερωτάται σε ποια ομοσπονδία υπάρχουν όλα αυτά που η τ/κ πλευρά απαιτεί και η ε/κ διαπραγματεύεται, και καλεί τους Αναστασιάδη, Νεοφύτου και Κυπριανού να σταματήσουν να κρύβονται πίσω από λέξεις «που ο καθένας εννοεί διαφορετικά» και - «απλά και καθαρά, για να καταλαβαινόμαστε»- να απαντήσουν εάν αποδέχονται λύση που δεν θα βασίζεται στην αρχή της λαϊκής κυριαρχίας, όπου η ψήφος του Ε/Κ δεν θα είναι ισοδύναμη με αυτή του Τ/Κ. «Δεν είναι θέμα τίτλου», εξηγεί. «Είναι θέμα περιεχομένου».

Το σωστό περιεχόμενο ή η επίκληση άλλων ομοσπονδιών για να πείσουν για την παραδοξότητα όσων συζητάμε, δεν είναι κάτι καινούργιο. Όπως καινούργια δεν είναι ούτε η ταύτιση της λαϊκής κυριαρχίας, με τη λογική τού «ένας άνθρωπος μία ψήφος». Το ίδιο έπραξαν στο παρελθόν και η Χριστιάνα Ερωτοκρίτου και ο Νικόλας Παπαδόπουλος, καθιστώντας το συγκεκριμένο πρόταγμα όχι απλά προϋπόθεση ώστε η οποιαδήποτε λύση να θεωρηθεί ως αποδεκτή αλλά και δημοκρατική. Είναι όμως ενδεικτική της υποκρισίας της συγκεκριμένης ομάδας.

Διότι, από τη στιγμή που ο Χρύσης Παντελίδης επικαλείται άλλες ομοσπονδίες όφειλε «απλά και καθαρά» να εξηγήσει και ποια άλλη ομοσπονδία αποτελείται από δύο ζώνες, όπως προβλέπεται βάσει των συμφωνιών (που το ΔΗΚΟ αποδέχεται); Σε ποια ομοσπονδία μια κοινότητα, λόγω μεγέθους, επιβάλλεται απόλυτα έναντι της άλλης; Πώς γίνεται να υπάρχουν δύο ζώνες που θα ελέγχονται από τις δύο κοινότητες και την ίδια στιγμή μια πλειοψηφία 4 προς 1 και ένας άνθρωπος μία ψήφος, χωρίς μάλιστα οποιοδήποτε περιορισμό πού θα κατοικεί και πού θα ψηφίζει;

Όπως «απλά και καθαρά» όφειλε να κατονομάσει και τις ομοσπονδίες που λειτουργούν στη βάση αυτού που έχει αναγάγει σε συνώνυμο της δημοκρατίας. Στις πρόσφατες εκλογές στην Αμερική ο Τραμπ εξελέγη Πρόεδρος, παρά το γεγονός ότι έλαβε 2 εκατομμύρια ψήφους λιγότερες από τη Χίλαρι Κλίντον. Πήρε όμως 304 από τους 538 εκλέκτορες που κουβαλά η κάθε πολιτεία και 30 από τις 50 πολιτείες. Με το σύστημα των εκλεκτόρων οι Αμερικανοί θεωρούν ότι διασφαλίζουν πως όλες οι πολιτείες -από την πιο μικρή- έχουν ουσιαστική συμμετοχή στα κέντρα αποφάσεων. Το ίδιο ισχύει -με τη διπλή ψήφο- και στην Ομοσπονδία της Γερμανίας. Στη Μεγάλη Βρετανία το Εθνικό Κόμμα Σκωτίας με ποσοστό κάτι περισσότερο από μισό αυτού των Φιλελευθέρων (4,7 έναντι 8%) πήρε 7 φορές περισσότερες έδρες (56 έναντι 8). Το εθνικιστικό UKIP με ποσοστό 12,6% (κοντά στο ποσοστό του ΔΗΚΟ) έλαβε μια έδρα. Ακόμα και σε ενιαία κράτη, όμως, το όριο εισδοχής (που υπάρχει και στην Κύπρο) ή το μπόνους εδρών του πρώτου (π.χ. στην Ελλάδα) αμφισβητεί το «ένας άνθρωπος μία ψήφος». Μήπως ο Χρύσης Παντελίδης θεωρεί ότι δεν είναι δημοκρατικό το πολίτευμα της Ελλάδας ή της Αμερικής; Ότι είναι δημοκρατικά ελλειμματικό αυτό της Μεγ. Βρετανίας; Πως η δική μας δημοκρατία υπερέχει αυτής της Γερμανίας;

Γιατί δεν έχει πρόβλημα ο Χρύσης Παντελίδης που η Κύπρος με 0,17% του συνολικού πληθυσμού της ΕΕ εκπροσωπείται στο Ευρωκοινοβούλιο με έξι βουλευτές, ποσοστό 0,82%, πενταπλάσιο δηλ. του μεγέθους της. Τη στιγμή που η Γερμανία των 82+ εκατομμυρίων εκπροσωπείται με 99; Η ψήφος, δηλαδή, του Κύπριου ψηφοφόρου, που έδωσε την ευκαιρία στον κ. Μαυρίδη να βρίσκεται σήμερα στα έδρανα του Ευρωκοινοβουλίου και να παραδίδει μαθήματα πατριωτισμού, έχει 6 φορές «μεγαλύτερη αξία» από αυτήν του Γερμανού;

Γιατί δεν ανησυχεί ότι καταργείται η αρχή της λαϊκής κυριαρχίας από το γεγονός ότι στο Κυπριακό κοινοβούλιο βρίσκεται σήμερα ένας άνθρωπος που έλαβε 750 ψήφους, το ΔΗΚΟ έχει βουλευτή που έλαβε 1.660 ψήφους, ενώ εκτός Βουλής βρίσκονται υποψήφιοι που έλαβαν 9.000; Η άποψη, δηλαδή, 750 και 1.660 ανθρώπων μετρά 11 και 6 φορές περισσότερο από αυτήν 9.000;
Αμφισβητεί, μήπως, τη δημοκρατικότητα της εκλογής και των Μαυρίδη και Ορφανίδη;
Αν μεταξύ επαρχιών θεωρούμε ότι είναι θεμιτή και αναγκαία η δημιουργία -μακριά από λογικές ένας άνθρωπος μία ψήφος- συνθηκών για αποτελεσματική εκπροσώπηση όλων, πώς μπορεί να το θεωρούμε μη δημοκρατικό όταν αφορά δύο διαφορετικές κοινότητες;

Πώς θεωρεί ότι όσα συνθέτουν τα χαρακτηριστικά δημοκρατικών ομοσπονδιών αλλού, όπως είναι η καθολική πρόσβαση των κοινοτήτων στα κέντρα αποφάσεων, η εξισορρόπηση, μέσα από το σύστημα, των διαφόρων αναγκών και διαφορετικών χαρακτηριστικών, η πεποίθηση ότι το ομόσπονδο κράτος δουλεύει για όλους, μπορούν να διασφαλιστούν χωρίς όσα συνειδητά αποκλείει; Αν δηλαδή δεν υπάρχει αριθμητική ισότητα σε συγκεκριμένους θεσμούς, κάποιου είδους βέτο, πρόνοιες που θα επιβάλλουν οι αποφάσεις να λαμβάνονται με ψήφους και των δύο κοινοτήτων; Πολύ περισσότερο όμως πώς θεωρεί ότι είναι δυνατόν -στην απουσία τέτοιων ασφαλιστικών δικλίδων- να συναινέσει η τ/κ πλευρά σε μια λύση; Να καταστεί δηλαδή -με την ψήφο της- από κοινότητα όπως προνοούσε το Σύνταγμα που ίδρυσε την ΚΔ, της οποίας θέλουν συνέχιση, σε απλή μειοψηφία;

«Απλά και καθαρά» δεν θα απαντήσει βέβαια ο Χρύσης Παντελίδης. Δεν είναι το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων, άλλωστε, που ενοχλεί τον Χρύση και το ΔΗΚΟ αλλά το περιεχόμενο της ΔΔΟ. Τη ΔΔΟ είναι που απορρίπτουν. Εξ ου και δίνουν σ’ αυτήν χαρακτήρα που αναιρεί την ίδια τη φιλοσοφία της: τη διζωνικότητα και δικοινοτικότητα.

Όλα είναι εκεί. Απλά και ξεκάθαρα. Στην επιχειρηματολογία του. Στα ερωτήματα που θέτει. Στα προσχήματα που πλέον δεν τηρούνται. Και καταλαβαινόμαστε. Αυτό που απουσιάζει είναι η ειλικρίνεια. Μεταξύ κατεργαρέων, ας τηρήσουμε τουλάχιστον αυτό.

antopoly@cytanet.com.cy

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Το κουσούρι του κ. Οδυσσέα Μιχαηλίδη

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, 23.09.2018

ΑΠΟΨΗ

Σχεδιασμός εξάλειψης λίπους...

ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ, 23.09.2018

ΑΠΟΨΗ

Αναμένοντας το μοιραίο (Του Αντώνη Πολυδώρου)

ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΟΛΥΔΩΡΟΥ, 23.09.2018

Επιστροφή
στην αρχή