Χατζηγιάννης: Αισθάνομαι ηθικά ένοχος

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Πολιτικά πικραμένος ο πρόεδρος της κοιν. Επιτροπής Παιδείας Κυριάκος Χατζηγιάννης για την εμπλοκή που προκλήθηκε στις διαπραγματεύσεις λόγω ενωτικού.

Ο Κυριάκος Χατζηγιάννης δηλώνει ότι αισθάνεται ηθικά ένοχος αναφορικά με την εμπλοκή που προκάλεσε στις διαπραγματεύσεις για την επίλυση του Κυπριακού η απόφαση της Βουλής για το ενωτικό δημοψήφισμα.

Καταγράφοντας σε συνέντευξη στον «Π» τα γεγονότα εντός Βουλής που οδήγησαν στην παγίδευση της ε/κ πλευράς στις διαπραγματεύσεις, ο κ. Χατζηγιάννης διαψεύδει ότι στην Επιτροπή Παιδείας ο ίδιος είχε στηρίξει την τροπολογία του ΕΛΑΜ, αποδίδοντας την υπογραφή του κάτω από την επίμαχη τροπολογία σε λάθος της γραμματείας υπό την πίεση του χρόνου. Παράλληλα ο βουλευτής Αμμοχώστου του ΔΗΣΥ υποδεικνύει ότι εφόσον δεν υπήρχε ομόφωνη απόρριψη της πρότασης του ΕΛΑΜ σε επίπεδο επιτροπής, η τροπολογία θα οδηγείτο ούτως ή άλλως για λήψη απόφασης στην ολομέλεια.
«Αισθάνομαι πικραμένος γιατί όντως η τ/κ πλευρά έχει αναγάγει το θέμα του ενωτικού δημοψηφίσματος σε μείζον και επηρεάστηκε η πορεία της διαπραγμάτευσης. Ως πρόσφυγας είναι στις βαθιές μου επιθυμίες να οδηγηθούμε το συντομότερο σε λύση και αισθάνομαι ηθικά ένοχος. Επίσης ως πολιτικός αισθάνομαι πικραμένος διότι έχω συμβάλει στο να γίνει μια μεταρρύθμιση άκρως απαραίτητη για τα τεράστια προβλήματα του εκπαιδευτικού μας συστήματος, οδηγώντας σε ένα νέο σχολείο, και όλα αυτά χάθηκαν από ένα δεύτερο θέμα ως προς την εκπαίδευση, πρώτο όμως ως προς τη σημασία του. Ας αναζητήσουμε ένα όφελος από αυτόν τον θόρυβο, από αυτή την αχρείαστη αναφορά στο θέμα του δημοψηφίσματος: αναδείχθηκε η πτυχή ότι με την πρώτη διαφωνία με τους Τ/Κ θα παίρνει ο καθένας τον δρόμο του. Πρέπει να δούμε πώς οι μηχανισμοί επίλυσης διαφορών που πρέπει να δημιουργήσουμε θα προστατεύουν τον διάλογο με σκοπό να καλλιεργείται εμπιστοσύνη. Υπάρχει τόσο μεγάλη έλλειψη εμπιστοσύνης που ραγίζει με το πρώτο περιστατικό. Μήπως είναι ευκαιρία να ανοίξουμε τα χαρτιά μας και να μιλήσουμε για τα εκπαιδευτικά μας συστήματα; Δεν έχω ακούσει, ως πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας, αν ο διάλογος προχωρά στη (δικοινοτική) Τεχνική Επιτροπή για την Εκπαίδευση».

Η ευθύνη των άλλων

«Δώσαμε την ευκαιρία στον κ. Ακιντζί και στην τουρκική πλευρά. Στον αγώνα που διεξάγουμε η λογική πρέπει να χαρακτηρίζει κάθε μας βήμα. Δυστυχώς εδώ γράψαμε λάθος. Ήταν αχρείαστη μια αναφορά που και επί της ουσίας δεν υπήρχε λόγος να συμπεριληφθεί στους κανονισμούς. Η καλλιέργεια φόβου είναι στρατηγικό όπλο για τους Τούρκους. Δικαιολογούν την ανάγκη να έχουν εγγυήσεις. Η ευθύνη δεν βαραίνει μόνο την αποχή, αλλά και όλους όσοι έχουν ψηφίσει την τροπολογία του ΕΛΑΜ, που κρατούν ψηλά τη σημαία του αγώνα μας για συνέχιση της Κυπριακής Δημοκρατίας και κατ’ επέκταση βασικών προνοιών του Συντάγματος. Και το ΑΚΕΛ (φέρει ευθύνη) επειδή οδήγησε στην πόλωση με τις αντιπαραθέσεις και με τη μη γεφύρωση των διαφορών μας στην παιδεία, με αποτέλεσμα εκεί που έπρεπε να ενδιατρίψουμε, (να λειτουργήσουμε) κάτω από πίεση, (και) να μας ξεφύγουν τέτοιες ανεπιθύμητες αναφορές».


Τ/κ τοιχογραφίες


«Ο κ. Ακιντζί δεν είναι δίκαιος. Πήρε αποσπασματικά κάτι από το εκπαιδευτικό μας σύστημα για να ενισχύσει τη διαπραγματευτική θέση του. Το εκπαιδευτικό σύστημα που είναι ικανό να οδηγήσει στη λύση και να κρατήσει τη βιωσιμότητά της είναι το σύστημα των Ε/Κ, όπου έχουμε υιοθετήσει πλήρως τα ανθρώπινα δικαιώματα και τα καλλιεργούμε. Καλώ τον κ. Ακιντζί μαζί να επισκεφθούμε και τα σχολεία στην Τουρκία και στα κατεχόμενα και να δούμε τι αναγράφεται στους τοίχους και πόσο μίσος καλλιεργείται και κατά πόσον προβάλλονται αποκεφαλισμοί σε εικόνες σε δημόσιους χώρους. Δεν έχουμε καμία τοιχογραφία στα δικά μας σχολεία, όπου να φαίνεται καλλιέργεια μίσους για την τουρκική πλευρά ή προβολή εθνικιστικών μηνυμάτων ή που να μην καλλιεργείται η ανθρώπινη σχέση ανεξαρτήτως φυλής ή προέλευσης. Αυτοί είναι οι βασικοί πυλώνες του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Και είμαστε πανέτοιμοι στην πράξη να δεχόμαστε Τ/Κ στα σχολεία μας και μαζί με τους Ε/Κ να φοιτούν στην ίδια τάξη. Αν δεν θέλει να ακούει το μάθημα των Ελληνικών και αν δεν θέλει να ακούει το μάθημα των Θρησκευτικών μπορεί να εξέρχεται της αίθουσας. Τα δικαιώματα του παιδιού είναι απόλυτα διασφαλισμένα μέσα από τους εκσυγχρονισμένους κανονισμούς που ψηφίσαμε πρόσφατα».

 

Με το ΕΛΑΜ δεν μας ενώνει τίποτα στον ΔΗΣΥ

«Είχαμε ομοφωνία για να συμπεριληφθεί (η τροπολογία) στο κείμενο (του νόμου); Όχι. Άρα είπαμε ότι πάει στην ολομέλεια. Αυτή ήταν η δική μας θέση. Από λάθος γράφει η κοπέλα πάνω ότι στήριξαν την τροπολογία του ΕΛΑΜ τα μέλη του ΔΗΣΥ. Και ποιοι βουλευτές «ναι» και ποιοι «όχι». Δεν υπήρχε κατά τη συζήτηση των τροπολογιών καμιά διαδικασία ψηφοφορίας. Ως πρόεδρος δεν μπορούσα να την αποσύρω. Με την ίδια λογική, γιατί η τροπολογία του ΕΛΑΜ στην Επιτροπή Προσφύγων για τα τεμένη δεν σταμάτησε και ήρθε στην ολομέλεια; Ποια ήταν η διαφορά των δύο περιστατικών; Στη μία περίπτωση είπαμε ότι δεν στηρίζουμε και τηρήσαμε αποχή, και στην άλλη, επειδή είχαμε και την προηγούμενη εμπειρία είπαμε θα το χτυπήσουμε και ότι δεν μπορεί με τέτοιους λαϊκιστικούς τρόπους να λαμβάνονται μέσω τροπολογιών της τελευταίας στιγμής, αποφάσεις που επηρεάζουν πολιτικές του κράτους. Καμιά τροπολογία της τελευταίας στιγμής δεν έχει τη σοβαρότητα ούτε το βάθος συζήτησης και προβληματισμού. Έγινε η διαδικασία ψήφισης στην ολομέλεια μέσο προβολής επικοινωνιακών θέσεων που επί της ουσίας δεν μπορούν να σταθούν».

Ακροδεξιά

«Κάθε πολιτική δύναμη πρέπει να έχει στρατηγική έναντι του ΕΛΑΜ, αν δεν μπορεί να διαμορφωθεί μια κοινή στάση. Στον ΔΗΣΥ δεν υπάρχει ακόμη συγκεκριμένη στρατηγική. Με το ΕΛΑΜ δεν μας ενώνει τίποτα και ως εκ τούτου πρέπει να μας προβληματίσει από τούδε και στο εξής ότι δεν μπορεί να στηρίζουμε πράγματα που έρχονται από πλευράς ΕΛΑΜ όσο σωστά και αν είναι, ακόμα και αν έχουν να κάνουν με βασικές αρχές και αξίες της δικής μας της παράταξης. Άλλες είναι οι προθέσεις του ΕΛΑΜ και άλλη η δική μας απάντηση σε ερωτήματα που τυχόν βρίσκονται ενώπιόν μας».

Πέσαμε στην παγίδα του ΕΛΑΜ 

«Τον Σεπτέμβρη ή τον Οκτώβρη ήρθε η πρόταση του ΑΚΕΛ για τα Οκτωβριανά. Είπαν κάποιοι ότι κάποια στιγμή το ΕΛΑΜ με επιστολή έφερε κάποιες γραπτές εισηγήσεις, μεταξύ αυτών και την εισήγηση αυτή (για το ενωτικό δημοψήφισμα). Επειδή το ΕΛΑΜ δεν συμμετείχε στις συνεδριάσεις δεν την λάβαμε υπόψη. Έφυγε. Δεν υπήρχε. Και επανήλθε στο και πέντε. Την (προ)περασμένη Παρασκευή αναβλήθηκε η συνεδρίαση (στην ολομέλεια) για μία βδομάδα. Μας είπε η ολομέλεια πάρτε όλες τις τροπολογίες και προσπαθήστε να τις γεφυρώσετε. Ό,τι μπορεί να υιοθετηθεί, να υιοθετηθεί. Ό,τι δεν υιοθετούσαμε ομόφωνα λέγαμε ότι πάει (για να ληφθεί απόφαση) στην ολομέλεια. Εν τω μεταξύ υπήρχαν και άλλες εισηγήσεις: έναρξη πιο νωρίς της σχολικής περιόδου και άλλα που διεγείρουν το κοινό αίσθημα. Όταν τις είδαμε (στην επιτροπή) αποσύρθηκαν από το κείμενο (του νομοσχεδίου) είτε γιατί ήταν εν μέρει στο κείμενο είτε γιατί δεν είχαν λογική είτε γιατί διαφωνούσε το υπουργείο, διότι και με την πρόταση του ΕΛΑΜ το υπουργείο διαφωνούσε. Και είχαμε πει (στο ΕΛΑΜ) πάρτε την και αν (η τροπολογία) καλύπτεται από (την τροπολογία για) τα Οκτωβριανά φέρτε την στην ολομέλεια. Εμείς θεωρούσαμε ότι αυτή η τροπολογία δεν υπήρχε πλέον, αφού ήταν μέσα στα Οκτωβριανά. Μάλιστα είχαμε πει του ΕΛΑΜ τι θα γίνει με τον διδακτικό χρόνο και ότι το σχολείο μετατρέπεται σε χώρο εορταστικών εκδηλώσεων.


Τελικά την Τετάρτη πριν την ολομέλεια τέθηκε μαζί με τις δύο (νέες) τροπολογίες των Οικολόγων για την Ημέρα των Ζώων και για τη γενοκτονία των Ποντίων, η τροπολογία του ΕΛΑΜ. Δηλαδή, είχαμε ενώπιόν μας την Παρασκευή το πρωί, τρεις επηρεασμούς του διδακτικού χρόνου μέσα από τα δεκάλεπτα. Για μας επικράτησε ο προβληματισμός ότι αυτά τα πράγματα δεν μπορούμε να τα δεχθούμε. Δεν σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσαμε να προβληματιστούμε και να εμποδίσουμε να βγει απόφαση. Είπαμε ότι δεν μπορεί να έρχεται ο καθένας μας με ιδέες εις βάρος του διδακτικού χρόνου. Στην ολομέλεια σηκώθηκα και είπα ότι αυτή η τροπολογία θα πάει με τα Οκτωβριανά, και ο (πρόεδρος του ΔΗΣΥ) Αβέρωφ Νεοφύτου είπε πριν την ψηφοφορία ‘μιαν ο ένας μιαν ο άλλος, στο τέλος εν θα μαθαίνουν τα κοπελλούδκια τίποτε’. Αυτή τη θέση είχαμε και πριν. Θα μου πεις, ποια η ευθύνη σου; Η ευθύνη μου ενδεχομένως ήταν ότι έπρεπε να πιέσω να βγει απόφαση πιο πριν».

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Βίντεο: Ο Νίκος Αναστασιάδης «εκτελεί»... Κώστα Χατζή!

Πολίτης News, 10.12.2017

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Υπόθεση φόνου διερευνάται για 86χρονο στη Λεμεσό - σύλληψη 29χρονου

Πολίτης News, 10.12.2017

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Μνημόνιο Συνεργασίας στην έρευνα - διάσωση υπογράφουν Κύπρος-Αίγυπτος

Πολίτης News, 10.12.2017

Επιστροφή
στην αρχή