Χάθηκε η ελπίδα, πάνε για μέτρα

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ

Η απαντητική επιστολή του υπουργού Παιδείας κήρυξε και επίσημα το αδιέξοδο, με τις ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ και ΟΛΤΕΚ να μελετούν σήμερα τα επόμενα βήματά τους

Εξανεμίστηκε και η τελευταία ελπίδα για συνέχιση του διαλόγου στα της παιδείας. Η απαντητική επιστολή του υπουργού Παιδείας προς τις εκπαιδευτικές οργανώσεις κήρυξε και επίσημα το αδιέξοδο, με τις ΟΕΛΜΕΚ, ΠΟΕΔ και ΟΛΤΕΚ να μελετούν σήμερα τα επόμενα βήματά τους. Τα μέτρα που έχουν εξαγγείλει και αφορούν επ’ αόριστον απεργία από τον Σεπτέμβρη θα επανεξεταστούν από τα διοικητικά συμβούλια των οργανώσεων τα οποία θα συνεδριάσουν σήμερα από κοινού. Σήμερα θα συζητηθεί και η προγραμματισμένη για τις 28 του Αυγούστου εκδήλωση διαμαρτυρίας του εκπαιδευτικού κόσμου έξω από το Προεδρικό Μέγαρο. Ο Κώστας Χαμπιαούρης ουσιαστικά δεν κάνει καμία εισήγηση των εκπαιδευτικών οργανώσεων αποδεκτή, προκαλώντας δυσφορία αλλά και έντονη δυσαρέσκεια στον εκπαιδευτικό κόσμο. Στην επιστολή του (την οποία ο «Π» κατέχει) αναφέρει συγκεκριμένα ότι τα όσα περιλαμβάνονται στις εισηγήσεις των εκπαιδευτικών «είναι θέματα για τα οποία υπάρχει προβληματισμός στο υπουργείο, αλλά δεν σχετίζονται με την προσπάθεια εξορθολογισμού για τις μειώσεις διδακτικού χρόνου (απαλλαγές) που είναι το αντικείμενο του διαλόγου που συμφωνήθηκε να αρχίσει στην πρόσφατη σύσκεψη υπό τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας». Απαντώντας στις εναλλακτικές προτάσεις της κάθε οργάνωσης ξεχωριστά, ο υπουργός αναφέρει ότι συγκεκριμένες εισηγήσεις «ενδέχεται να αποδυναμώσουν τη διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας, του δημόσιου σχολείου και τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού». Επηρεάζουν επίσης, όπως υποστηρίζει, «την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και δημιουργούν προβλήματα στη στελέχωση των σχολικών μονάδων».

Ο υπουργός ζητά από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις να καταθέσουν συγκεκριμένες απόψεις για τα μέτρα τα οποία έχουν ήδη ληφθεί και έχουν εγκριθεί από το Υπουργικό Συμβούλιο. Κάτι όμως το οποίο έχουν κάνει οι οργανώσεις με την τελευταία επιστολή τους προς τον υπουργό, στην οποία αναφέρουν ξεκάθαρα ότι τις εγκριθείσες από το Υπουργικό αποφάσεις δεν τις αποδέχονται. Συναινούν όμως στη συζήτησή τους ενώπιον της ΜΕΠΕΥ, στο πλαίσιο της γενικότερης συζήτησης του εξορθολογισμού της παιδείας. Ο υπουργός στην επιστολή του δεν αποδέχεται όμως ούτε τον διάλογο στο πλαίσιο της ΜΕΠΕΥ, καθώς «η πρακτική μείωσης του διδακτικού χρόνου δεν είναι θεσπισμένη μέσα από τέτοιες διαδικασίες». Ο υπουργός παραπέμπει, τέλος, κάποιες από τις εισηγήσεις των συνδικαλιστικών οργανώσεων στον διάλογο, στο πλαίσιο του ευρύτερου εξορθολογισμού. Εκπαιδευτικοί κύκλοι με τους οποίους ο «Π» επικοινώνησε θεωρούν απαράδεκτο το υπουργείο να επιμένει στην εφαρμογή μονομερών αποφάσεων που εξ αρχής απορρίφθηκαν από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και να παραπέμπει στον διάλογο τις εναλλακτικές τους προτάσεις. Θεωρούν ότι η απάντηση του υπουργού ρίχνει λάδι στη φωτιά και, όπως αναφέρουν, προχωρούν με τα μέτρα που έχουν ήδη ανακοινώσει.

Μύριζε το αδιέξοδο από το πρωί...

Το ενδεχόμενο του αδιεξόδου διαφαινόταν από χθες το πρωί μέσα από τις δηλώσεις του κυβερνητικού εκπροσώπου Πρόδρομου Προδρόμου, ο οποίος, αφού ανέφερε ότι κάποιες από τις εισηγήσεις των εκπαιδευτικών οργανώσεων απασχολούν την κυβέρνηση και τις συζητά, σημείωσε με ξεκάθαρο τρόπο ότι «αυτές δεν έχουν όμως σχέση με τον εξορθολογισμό γύρω από τις απαλλαγές και τον διδακτικό χρόνο». Αυτό, υπέδειξε, είναι το αντικείμενο του διαλόγου. Άρα, πρόσθεσε, «μπορώ να πω πως χρειάζεται μεγαλύτερη προσπάθεια, διότι στις προτάσεις που έγιναν δεν υπάρχει κάτι σχετικά με τις απαλλαγές, με τις επισημάνσεις που έγιναν από τον γενικό ελεγκτή και τη σπατάλη που γίνεται».
Είπε ότι για την κυβέρνηση «ο διάλογος έχει ξεκινήσει» και, ερωτηθείς σχετικά με την εμπλοκή του Προέδρου Αναστασιάδη στη διαδικασία του διαλόγου, αρκέστηκε να απαντήσει ότι «ο Πρόεδρος παρακολουθεί τα θέματα της κυβέρνησής του και τις αποφάσεις της».

Θετική προσέγγιση

Στο μεταξύ, θετικά φαίνεται να βλέπει η κυβέρνηση την εισήγηση του Αρχιεπισκόπου για την κατάργηση πέντε σχολικών αργιών, με τον Πρόδρομο Προδρόμου να αναφέρει ότι αν και η εισήγηση αυτή δεν αφορά τον εξορθολογισμό του διδακτικού χρόνου, εντούτοις «επειδή ίσως στην Κύπρο έχουμε τη μικρότερη σχολική χρονιά συγκριτικά με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες,
αν με κάποιο τρόπο μπορέσουμε να την επεκτείνουμε κατά μερικές ημέρες θα ήταν σημαντικό».

Aδιόριστοι: Διίστανται οι απόψεις

Οι εκπαιδευτικές οργανώσεις είχαν πολύ έντονα σημειώσει, στην τελευταία επιστολή τους προς τον υπουργό Παιδείας, το πρόβλημα με τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς που μένουν εκτός σχολείου. Εθεσαν το συγκεκριμένο θέμα ως προϋπόθεση για τη συνέχιση του διαλόγου, ενώ καλούσαν τον υπουργό να εξεύρει λύση για τους 300 περίπου εκπαιδευτικούς που για τη νέα σχολική χρονιά δεν θα διοριστούν. Θεωρούν μάλιστα ως τον «ένοχο» για την αδιοριστία τις εγκριθείσες από το Υπουργικό προτάσεις του Κώστα Χαμπιαούρη. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ωστόσο απέρριψε τα όσα υποστηρίζει ο εκπαιδευτικός κόσμος, ενώ «έδειξε» και πάλι τις 159 πρόσθετες θέσεις εκπαιδευτικών που ενέκρινε για τη νέα σχολική χρονιά το Υπουργικό Συμβούλιο. «Όχι μόνο δεν θα μείνουν κάποιοι αδιόριστοι, αλλά θα διοριστούν 159 εκπαιδευτικοί περισσότεροι στα σχολεία», είπε χαρακτηριστικά.

Ο πρόεδρος της ΠΟΕΔ Φίλιος Φυλακτού είπε επί του θέματος ότι το υπουργείο δεν λέει όλη την αλήθεια και ενδεικτικά αναφέρθηκε σε έγγραφο του υπουργείου (ημερομηνίας 16 Ιουνίου 2017) με τις ανάγκες της νέας σχολικής χρονιάς. Οπως σημείωσε, υπήρχαν διαβεβαιώσεις σε αυτό ότι από τις ανάγκες θα αφαιρούνταν οι εκπαιδευτικοί αορίστου χρόνου, κάτι που δεν έγινε και ως αποτέλεσμα σήμερα δεκάδες εκπαιδευτικοί έχουν οδηγηθεί στην ανεργία.


Επιστροφή
στην αρχή