Αταξίες μαθητών (Ενός καταϊδρωμένου καθηγητή)

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Η στήλη σας φανερώνει ορισμένες «αθώες» αταξίες των μαθητών που σκοπό έχουν την παρεμπόδιση του μαθήματος. Όλες τιμωρούνται αυστηρά...

Οι μαθητές στο κυπριακό σχολείο κάνουν πολλές αταξίες. Ο σκοπός της αταξίας είναι να γίνει πασιαμάς, να γελάσουν λιγάκι, να βγουν έξω από τη βαρετή ρουτίνα της σχολικής καθημερινότητας, να χάσουν ίσως κανένα μάθημα, να γελάσουν με το απεγνωσμένο ύφος του καθηγητή τους κ.λπ. Οι αταξίες είναι παράλληλες με την εφηβεία και αδύνατον να σταματήσουν τουλάχιστον στο δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα . Έτσι η στήλη σας φανερώνει ορισμένες «αθώες» αταξίες των μαθητών που σκοπό έχουν την παρεμπόδιση του μαθήματος. Όλες τιμωρούνται αυστηρά, αν και εφόσον συλληφθεί ο ένοχος.

 

Σιδερούι στις κλειδαριές. Ανοίγοντας έναν απλό συνδετήρα και τοποθετώντας τον στην κλειδαριά της τάξης αυτός αποκόπτεται με αποτέλεσμα να πρέπει να αλλαχτεί η κλειδαριά της τάξης-τάξεων. Συνήθως η ζημιά αυτή γίνεται σε πολλές τάξεις ταυτόχρονα. Χρόνος κερδισμένος για τους μαθητές, μία-δύο περίοδοι ανάλογα με το πόσο μάστορας είναι ο κλειδαράς που θα αναλάβει την αντικατάσταση. Το κόστος της ζημιάς ποικίλει ανάλογα με τον αριθμό των χακκαρισμένων κλειδαριών. Για τον ίδιο σκοπό οι μαθητές χρησιμοποιούν στόκκο, γόμα και ό,τι άλλο σχετικό υλικό μπορεί να διεισδύσει στην (απαίσια) κλειδαριά που ανοίγει την τάξη-φυλακή.

 

Μπογιά στα κάγκελα. Αυτή η αταξία γίνεται πολύ γρήγορα και απλώς με ένα πινέλο και μπογιά. Οι ταραχοποιοί μαθητές βάφουν το κάγκελο που κρατάνε όλοι οι υπόλοιποι για να κατέβουν το διάλειμμα στην αυλή. Έτσι πολλοί μαθητές λερώνουν τα ρούχα, τα χέρια, το δέρμα τους κ.λπ. Αυτοί που λερώθηκαν ζητούν άδεια από το μάθημα, για να καθαριστούν έτσι χάνεται το μάθημα. Άδεια εννοείται ζητούν και οι ίδιοι οι ένοχοι, που συνήθως είναι και οι πιο ταραχοποιοί. Αυτοί οι τελευταίοι συνήθως έχουν διαγώνισμα και το γλιτώνουν. Πολλά διαγωνίσματα έχουν χρώμα από την μπογιά του κάγκελου.

 

Τηλεφώνημα για έκρηξη βόμβας. Η αταξία τούτη είναι πάρα πολύ σοβαρή γιατί μπορεί να βγάλει έξω ένα ολόκληρο σχολείο και να χαθεί πολύς διδακτικός χρόνος. Συνήθως γίνεται από φίλους των ταραχοποιών, έξω από το σχολείο, από τηλεφωνικό θάλαμο με αλλοιωμένη φωνή. Για την αταξία αυτή επεμβαίνει η Αστυνομία με ειδικά σκυλιά. Οι μαθητές κατά τη διάρκεια της έρευνας βρίσκονται σε έναν ανοιχτό χώρο του σχολείου, συνήθως στο γήπεδο. Επίσης συνήθως, οι ένοχοι μαθητές είναι αυτοί που κοιτάζουν τα αστυνομικά λαμπραντόρ με ανοιχτό το στόμα, (όχι δεν τους τρέχουν τα σάλια, μα δεν βάζω και το χέρι μου στο ευαγγέλιο για αυτό). Οι λόγοι για αυτή την αταξία είναι διάφοροι. Να χαθεί το διαγώνισμα του Κωστάκη στα μαθηματικά, να δει την φιλενάδα του ο Μιχάλης ο πρωτέος , να φάει τυρόπιτα ο Κόκος που το Γέρι, να δέρει η παρέα του Αλέξη κάτι δευτερέους που το παίζουν μάγκες κ.λπ. Σε κάθε περίπτωση αυτή η αταξία δικαιολογημένα εκνευρίζει όλο το σχολικό σύστημα, αφού επικρατεί χάος. Ελάχιστοι διευθυντές παίρνουν την ευθύνη να μην βγάλουν τους μαθητές στην αυλή μετά την απειλή και αυτοί στον σχολικό κόσμο θεωρούνται γραφικοί, πελλοί, παράξενοι, ήρωες και ό,τι φανταστείς. Μετά και την εμφάνιση του ισλαμικού κράτους οι Ράμπο-διευθυντές μειώθηκαν στο ελάχιστο.

 

Παράξενοι ήχοι στην τάξη. Οι ήχοι αυτοί ακούγονται την ώρα του μαθήματος και μπορούν να σπάσουν τα νεύρα της κυρίας Μόνικας. Μπρρρρ…, Σσσσσσιιιιιιι, Φουυυυ, Φουυυυυ, πα παππα, πα παπα, λαλεεε λαλεεεε, εεεεεε, τικ τακ τικ τακ κ.λπ. κ.λπ., είναι μόνο κάποιοι από τους πολλούς ήχους που παράγουν οι μαθητές. Η αταξία αυτή είναι στην κατηγορία των αθώων και αντιμετωπίζεται με μικρή παρατήρηση, μα πολλές φορές η κατάσταση μπορεί να ξεφύγει. Συνήθως οι μαθητές που παράγουν περίεργους ήχους πτηνών και θηλαστικών είναι και ιδιαίτερα ταλαντούχοι μα στο κυπριακό σχολείο δεν βρίσκουν τρόπους να αξιοποιήσουν το ταλέντο τους και μένουν για πάντα στη αιώνια αφάνεια. Ξέρω έναν τουλάχιστον φωτισμένο καθηγητή της μουσικής που χρησιμοποίησε μερικούς από αυτούς, για να κάνουν το θρόισμα των φύλλων στη χορωδία καθώς τραγουδούσαν το χρυσοπράσινο φύλλο. Κάποιοι άλλοι που έκαναν την θάλασσα (στην όποια το φύλλο είναι ριγμένο), δεν πέρασαν την οντισιόν γιατί επέμεναν να κάνουν την τρικυμία.

 

 

 

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Καλή διαγωγή και μεταμέλεια (Του Σενέρ Λεβέντ)

ΣΕΝΕΡ ΛΕΒΕΝΤ, 19.09.2018

ΑΠΟΨΗ

Οι στομαχικές διαταραχές του Κώστα Κληρίδη (Του Διονύση Διονυσίου)

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, 19.09.2018

ΑΠΟΨΗ

Σημειώσεις: Διάλογος για τα ουσιώδη

ΜΑΡΙΝΑ ΚΟΥΜΑΣΤΑ, 19.09.2018

Επιστροφή
στην αρχή