Ας πνιγεί ο φωτογράφος (ενός καταϊδρωμένου καθηγητή)

ΑΠΟΨΗ /ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
Στους ιστούς μιας σκουριασμένης καρέκλας, ενός βρόμικου βολέματος ορισμένων, χωρίς ίχνος καθαρού οράματος. Ας πνίγει και ο φωτογράφος.

Ένα από τα σπουδαιότερα μαθήματα που μπορούν να παρακολουθήσουν τα παιδιά στο λύκειο είναι αυτό της φωτογραφίας. Ωστόσο αυτό γίνεται μόνο στη Β' λυκείου και τέλος. Στη Γ' λυκείου μετατρέπεται σε…γραφικές τέχνες. Περίεργο λοιπόν σε μια εποχή που κυριαρχεί η εικόνα να περιθωριοποιείται ένα μάθημα, το οποίο οι μαθητές χαίρονται αληθινά. Παρακολούθησα το μάθημα πολλές φορές από κοντά καθαρά από μεγάλο προσωπικό ενδιαφέρον και οφείλω να ομολογήσω πως έμεινα έκπληκτος από το επίπεδο χαράς και γνώσης που προσφέρει στους μαθητές. Η φωτογραφία είναι μια ζωντανή πηγή. Φωτογραφίες θα δείτε σε όλα τα σχολικά εγχειρίδια από την πρώτη δημοτικού έως την τρίτη λυκείου. Οι μαθητές αναλύοντας φωτογραφίες βασικά αναλύουν την ολοζώντανη ιστορία εκεί ακριβώς μπροστά τους. Μαθαίνουν να σκέφτονται ανατρεπτικά και αυτή η εμπειρία επηρεάζει ολόκληρη την ύπαρξή τους με θετικότατο πάντα τρόπο. Ειδικά αν λάβει κανείς υπόψη πως χόμπι των μαθητών είναι να βγάζουν φωτογραφίες και να τις ποστάρουν στα social media, τότε το μάθημα της φωτογραφίας έχει να επιτελέσει ακόμα έναν τεράστιο σκοπό, αυτόν της ενδοσκόπησης. Οι μαθητές με μια φωτογραφική στο χέρι και με την καθοδήγηση του διδάσκοντα, βγαίνουν έξω στην αυλή του σχολείου και τραβάνε θαύματα, μέσω του μικρού εστιακού φακού, ο οποίος επικοινωνεί κατευθείαν με τους νευρώνες του εγκεφάλου που έχουν να κάνουν με την κριτική σκέψη. Όσο καλά και αν διδάξεις τον δεύτερο παγκόσμιο πόλεμο, την εισβολή στην Κύπρο, τα φυτά και τα ζώα, τους πλανήτες και τον ουρανό, τα γλωσσικά θαύματα, χωρίς τη φωτογραφία το μάθημα θα είναι πάντα λειψό και κουραστικό. Για λόγους που προσπάθησα πολλές φορές να καταλάβω και πάντα δυσκολεύομαι το μάθημα σιγά-σιγά πεθαίνει σε υπουργικά και άλλα συρτάρια. Κάτι μου λέει πως έχει να κάνει πάλι η εξέλιξη αυτή με τον στεγνό και τον στενό συνδικαλισμό ορισμένων κλάδων εις βάρος άλλων. Και εδώ ακριβώς αναμένει κανείς το Υπουργείο Παιδείας και τα εκεί φωτισμένα μυαλά να χτυπήσουν το χέρι στο τραπέζι και να βάλουν σε τάξη τα άταχτα παιδιά.

 

 

Για το καλό της μάθησης και μόνο το μάθημα φωτογραφίας πρέπει με κάθε τρόπο να αναβαθμισθεί. Εκτός αν τελικά φοβόμαστε. Μην ρωτήσετε τι. Σε σχολείο της Λάρνακας οι μαθητές που ανέλαβαν την έκδοση της εφημερίδας τους, με κόπο μεγάλο και χωρίς καμιά ανταμοιβή, μόνο από καθαρό μεράκι για τη δημοσιογραφία, θέλησαν να κάνουν και ένα μίνι φωτορεπορτάζ για τα σκουπίδια στη σχολική αυλή, προκειμένου να παρακινήσουν κριτικά τους συμμαθητές τους. Η διευθύντρια όμως αντέδρασε, κατσάδιασε τους ίδιους και τον καθηγητή φωτογραφίας, με το αιτιολογικό πως είναι αδιανόητο να δείχνουμε τα κακά του σχολείου… και τέλος, αν δεν συμφωνείτε παρατήστε τα. Εκείνη τη στιγμή γινόταν ένα μεγάλο έγκλημα που κανένα δικαστήριο, καμιά αρχή δεν μπορεί να καταδικάσει. Στο τέλος η εφημερίδα βγήκε με αφιερώματα στο έπος του 1821 και οι μαθητές την πέταξαν μόλις την πήραν. Η διευθύντρια κοιμήθηκε υπερήφανη και η ιστορία συνεχίζεται. Τα πράγματα τελικά όσο απλά και αν ακούγονται φαίνεται να είναι εξαιρετικά πολύπλοκα. Μπλεγμένα στους ιστούς μιας σκουριασμένης καρέκλας, ενός βρόμικου βολέματος ορισμένων, χωρίς ίχνος καθαρού οράματος. Ας πνίγει και ο φωτογράφος.

 

Σημείωση. Η φωτογραφία που βλέπετε είναι τραβηγμένη σε λύκειο της Λευκωσίας, από τον ικανότατο Χρίστο Μηλτιάδη. Κάποιος ευφυής μαθητής πρόσθεσε πάνω από τον αριθμό της τάξης του αυτό το + 1. Η ανατρεπτικότητα του άγνωστου νεαρού είναι εμφανής. Σίγουρα θα είναι κάποιο παλιόπαιδο που επιλέγει εύκολα μαθήματα απλώς για να τελειώνει και που κανείς ποτέ, μα ποτέ δεν τον κατάλαβε.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Μίσος και συγκάλυψη...Του Μιχάλη Θεοδώρου

ΜΙΧΑΛΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ, 12:28 (τελευταία ενημέρωση 12:28)

ΑΠΟΨΗ

O Καραγκιόζης - θεατής. Και ο σκέτος

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 10:05 (τελευταία ενημέρωση 10:05)

ΑΠΟΨΗ

Η επανάσταση της υπομονής...Του Γιώργου Κακούρη

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΚΟΥΡΗΣ, 15.11.2018

Επιστροφή
στην αρχή