Απάντηση από τον πρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ

ΑΠΟΨΗ /TZIBASAT
Φίλε Γιώργο, Διάβασα την επιστολή του μαθητή από τη Φινλανδία που δημοσίευσες στη στήλη σου, καθώς και τα υπονοούμενά σου για τους εκπαιδευτικούς και έχω να αναφέρω τα εξής:

 

Φίλε Γιώργο,

 

Διάβασα την επιστολή του μαθητή από τη Φινλανδία που δημοσίευσες στη στήλη σου, καθώς και τα υπονοούμενά σου για τους εκπαιδευτικούς και έχω να αναφέρω τα εξής:

Προς Θεού δεν αμφισβητώ την επιστολή και το περιεχόμενό της. Αντίθετα, τη χάρηκα και δεν κρύβω ότι ζηλεύω το εκπαιδευτικό περιβάλλον μέσα στο οποίο εργάζονται εκπαιδευτικοί και μαθητές στη Φινλανδία.

Νομίζεις, όμως, ότι για τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου -και υπάρχουν προβλήματα- ευθύνονται μόνο οι εκπαιδευτικοί; (γιατί έχουμε κι εμείς τις ευθύνες μας). Εμείς χαράσσουμε την εκπαιδευτική πολιτική της Κύπρου; Ως εκπαιδευτικοί και ως οργάνωση πιστεύουμε ότι δίνουμε έναν τιτάνιο αγώνα μέσα στα σχολεία μας όχι μόνο για να μορφώσουμε τα παιδιά μας, αλλά και για να τους συμπαρασταθούμε στις δύσκολες στιγμές που περνάνε σήμερα.

Σε προκαλώ να επισκεφθείς ένα σχολείο, μάλιστα από τα σχολεία που έχουν σχετική υποδομή και αντιμετωπίζουν τα λιγότερα προβλήματα, και μετά να κάνεις σύγκριση με τα όσα περιγράφει η επιστολή που δημοσιεύεις και μετά να ξαναμιλήσουμε. Τώρα σ? ό,τι αφορά τον πάτο (και δεν είναι οι εκπαιδευτικοί που οδηγούν σ? αυτόν) να σου πω τα εξής: Καταρχήν, αν μελετήσεις τα αποτελέσματα του PISA θα διαπιστώσεις ότι και η Φινλανδία, που αναφέρεις ως παράδειγμα, σημείωσε σημαντική πτώση. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δεν πάει καλά το εκπαιδευτικό της σύστημα; Η Κύπρος δεν θα γίνει και ούτε πρέπει να γίνει Φινλανδία. Και οι δύο χώρες μπορούν όμως να είναι επιτυχημένες στον τομέα της παιδείας, ανεξαρτήτως από την επιτυχία στο PISA. Ο λόγος είναι απλούστατος. Ο PISA είναι ένας διαγωνισμός με ένα σύνολο ερωτήσεων που δείχνει πώς ανταποκρίνεται ο μαθητής σ? αυτό το σύνολο. Δεν απεικονίζει, γιατί δεν μπορεί να το κάνει, μια συνολική εικόνα της εκπαίδευσης σε οποιαδήποτε χώρα.
Εκτός αυτού, συγκρίνουμε χώρες με πείρα στον συγκεκριμένο διαγωνισμό, που προετοιμάζουν τους μαθητές τους, με βάση το εκπαιδευτικό τους σύστημα γι? αυτόν τον διαγωνισμό, με διαφορετική κουλτούρα, με διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, διαφορετικά αναλυτικά. Γιατί και συ και όλοι οι άλλοι δεν λέτε τίποτε για τις πρωτιές των μαθητών μας στις διεθνείς Ολυμπιάδες, ή όταν οι φοιτητές μας πρωτεύουν στα πανεπιστήμιά τους; Δεν θέλω να πω περισσότερα. Θα κλείσω με το εξής: έχουμε πλήρη συνείδηση των προβλημάτων και των αδυναμιών του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Οδηγός στην όποια προσπάθεια για βελτίωσή του δεν μπορεί να είναι οι κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ ή του PISA (που μπορούν απλώς να βοηθήσουν), αλλά οι τεκμηριωμένες θέσεις και προτάσεις του εκπαιδευτικού κινήματος, που έχουν κοινό βηματισμό με τις ανάγκες και τα οράματα της κοινωνίας μας.

Σημείωση: Περισσότερα μπορείς να διαβάσεις στο σχετικό άρθρο μου που έστειλα και στον «Πολίτη».

Θέμης Πολυβίου
Πρόεδρος ΟΕΛΜΕΚ

 

Σημ: Φίλε κ. πρόεδρε. Αποδέχομαι την πρόκληση, γιατί καθημερινά βρίσκομαι σε σχολείο. Πραγματικά έχουμε να πούμε πολλά και ασφαλώς θα ξαναμιλήσουμε.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Η επανάσταση της υπομονής...Του Γιώργου Κακούρη

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΚΟΥΡΗΣ, 15.11.2018

ΑΠΟΨΗ

Η ανυπακοή της Ιταλίας στην Κομισιόν

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΑΡΕΤΑΙΟΣ, 15.11.2018

ΑΠΟΨΗ

Σε γνωρίζω από τη γεύση / του Εκμέκ την τρομερή

ΚΩΣΤΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, 15.11.2018

Επιστροφή
στην αρχή