Ανδρέας Αναγιωτός: Το ΤΕΠΑΚ ως πρωτεργάτης της αριστείας

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ

Ευρύ φάσμα ειδικοτήτων, που περιλαμβάνει 15 προπτυχιακά, 23 μεταπτυχιακά και 12 διδακτορικά προγράμματα, αναγνωρισμένα από τους αρμόδιους οργανισμούς

Ο δρ Αναγιωτός ανέλαβε την Πρυτανεία του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου το 2016. Σε αυτά τα δύο χρόνια, και υπό την καθοδήγησή του, το ΤΕΠΑΚ σημείωσε –και συνεχίζει να σημειώνει– σημαντικότατα επιτεύγματα, καθώς πλέον βρίσκεται ανάμεσα στα 400 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου (θέσεις 351-400), ενώ επίσης καταλαμβάνει την πλέον τιμητική 2η θέση ανάμεσα στα 50 καλύτερα πανεπιστήμια της Νέας Ευρώπης (δηλαδή, των 13 χωρών που ενσωματώθηκαν στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2004). Ο ίδιος διετέλεσε αντιπρύτανης του ΤΕΠΑΚ την τριετία 2012-2015, ενώ υπήρξε και μέλος της Συγκλήτου του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου, το 2011. Με περισσότερες από 150 δημοσιεύσεις επιστημονικών άρθρων και πρακτικών διασκέψεων, ο δρ Αναγιωτός συγκαταλέγεται στους κορυφαίους επιστήμονες στους κλάδους της Βιοϊατρικής και της Βιομηχανικής, ενώ από το 1999 εκτελεί χρέη ειδικού αξιολογητή σε θέματα Βιομηχανικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης, του Διεθνούς Ιδρύματος Υγείας και του Διεθνούς Επιστημονικού Ιδρύματος των Ηνωμένων Πολιτειών.

Μετατρέπεται η Κύπρος σε περιφερειακό εκπαιδευτικό και ερευνητικό κέντρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης; Ποιοι παράγοντες έχουν συμβάλει σε αυτήν τη σημαντική αλλαγή;

Το να μπορέσει η Κύπρος να καταστεί περιφερειακό εκπαιδευτικό και ερευνητικό κέντρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι ένα αποτέλεσμα πολλών παραγόντων. Η έγκριση των Σχεδίων Κανονισμών για ξενόγλωσσα προπτυχιακά και μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών από το Υπουργικό Συμβούλιο και τη Βουλή των Αντιπροσώπων αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για αυτόν τον στόχο. Επιπλέον, χρειάζεται η παροχή ποιοτικών και ανταγωνιστικών προγραμμάτων, η στοχευμένη διαφήμιση και η οργανωμένη προσέγγιση υποψηφίων φοιτητών σε συγκεκριμένους προορισμούς όπως για παράδειγμα στη Ρωσία, την Κίνα, ή την Ελλάδα. Το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου θέτει στις προτεραιότητές του την αξιοποίηση της γεωστρατηγικής θέσης της Κύπρου παράλληλα με το υψηλό βιοτικό επίπεδο, ώστε να δημιουργηθούν οι βάσεις για την ανέλιξη των δημόσιων πανεπιστημίων της χώρας. Στον στρατηγικό μας σχεδιασμό βρίσκεται η επίτευξη των στόχων διεθνοποίησης και αυτονομίας των κυπριακών δημόσιων πανεπιστημίων, σε συνδυασμό με την παροχή ανταγωνιστικών προγραμμάτων σπουδών, τα οποία αποσκοπούν στην προσέλκυση ποιοτικών ξένων φοιτητών. Το πανεπιστήμιό μας έχει ήδη διευρύνει και αναβαθμίσει τις υποδομές του και προσφέρει περισσότερα και πιο ελκυστικά προγράμματα σπουδών. Με την νέα ακαδημαϊκή χρονιά θα προσφέρουμε το νέο μεταπτυχιακό πρόγραμμα στη Δημόσια Υγεία αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα. Το 14μηνο Master of Public Health (MPH) προσφέρει δυο εξειδικεύσεις, είτε στην Περιβαλλοντική Υγεία ή στην Επιδημιολογία και Βιοστατιστική.

Προχωρείτε όμως και σε άλλες ενέργειες...

Σαφέστατα. Από το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019 θα προσφέρεται το προπτυχιακό τμήμα Καλών Τεχνών. Η συγκεκριμένη σχολή αποτελεί κομβικό σημείο συνάντησης επιστημονικής και καλλιτεχνικής έρευνας και δημιουργίας. Το Τμήμα Καλών Τεχνών, ειδικότερα, στοχεύει να καταστεί ένας χώρος έρευνας και δημιουργίας στις τέχνες και ευρύτερα στον πολιτισμό. Επιπλέον, ήδη από το ακαδημαϊκό έτος 2017-2018 έχουν εισέλθει οι πρώτοι φοιτητές στο νέο προπτυχιακό πρόγραμμα της Χημικής Μηχανικής. Η Χημική Μηχανική αποτελεί διεπιστημονικό κλάδο της Μηχανικής Επιστήμης που στηρίζεται σε αποτελέσματα και μεθόδους της Χημείας. Το ΤΕΠΑΚ έχει αποδείξει έμπρακτα ότι πρωτοπορεί σε θέματα έρευνας και καινοτομίας, χαράζοντας τον δρόμο προς την αριστεία μέσω των μεγάλων επιτυχιών του για εξασφάλιση εξωτερικής χρηματοδότησης, που συντελούν στο να καταστεί η Κύπρος πέρα από εκπαιδευτικό και ερευνητικό κέντρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Οι ερευνητικές μας προτάσεις Excelsior και Medstach του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Ορίζοντας 2020 «Teaming» κατάλαβαν τις πρώτες θέσεις πανευρωπαϊκά από 208 προτάσεις από 27 χώρες σε μια λίαν ανταγωνιστική διαδικασία. Ταυτόχρονα, έχουν ήδη γίνει διαβήματα για συνεργασία του ΤΕΠΑΚ με το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, ώστε να δημιουργηθούν από κοινού εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών. Σαφώς, μια τέτοιου είδους τακτική προσφέρει ευκαιρίες προσέλκυσης περισσότερων φοιτητών, τόσο Κύπριων, όσο και του εξωτερικού. Σημαντική συνιστώσα στη διασφάλιση και πιστοποίηση της ποιότητας σπουδών είναι η δημιουργία του Φορέα Διασφάλισης και Πιστοποίησης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η σύναψη διμερών συμφωνιών με άλλες χώρες και για την αμοιβαία αναγνώριση τίτλου σπουδών, όπως με τη Ρωσία και την Κίνα.

Ποιες είναι οι επιπτώσεις αυτής της αλλαγής σε κοινωνικό και οικονομικό επίπεδο για την Κύπρο; 

Τα οφέλη και οι θετικές συνέπειες από το να καταστεί η Κύπρος περιφερειακό εκπαιδευτικό και ερευνητικό κέντρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι αδιαμφισβήτητα. Η δημιουργία ποιοτικών ακαδημαϊκών προγραμμάτων και των ερευνητικών κέντρων –που προανέφερα– θα οδηγήσουν στο άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας, αποσκοπώντας στην προσέλκυση ερευνητών και ακαδημαϊκού προσωπικού διεθνούς κύρους, όπως επίσης και στον επαναπατρισμό Κυπρίων επιστημόνων που διαπρέπουν στο εξωτερικό. Την ίδια στιγμή, κάθε μετάβαση σε ανώτερο επίπεδο εμπεριέχει μια σειρά από αλλαγές τις οποίες επωμίζεται το εκάστοτε περιβάλλον, τόσο σε κοινωνικά, όσο και οικονομικά θέματα. Αρχίζοντας με τα πρώτα, σίγουρα το να καταστεί η Κύπρος περιφερειακό κέντρο ανάπτυξης συνδέεται άρρηκτα με την προσέλευση φοιτητών από το εξωτερικό. Αυτό συνεπάγεται τη δημιουργία μιας πολυπολιτισμικής φοιτητικής κοινότητας, όπου το κάθε μέλος προσλαμβάνει και μοιράζεται στοιχεία της κουλτούρας του, όχι μόνο εντός της πανεπιστημιακής κοινότητας, αλλά και σε ολόκληρη την Κύπρο. Η πολιτισμική ποικιλομορφία είναι σημαντική επειδή η χώρα, οι χώροι εργασίας, τα σχολεία και τα πανεπιστήμιά μας αποτελούνται όλο και περισσότερο από διάφορες πολιτιστικές και φυλετικές ομάδες. Η επαφή με άλλους πολιτισμούς μας βοηθά να κατανοήσουμε διαφορετικές οπτικές για τον κόσμο στον οποίο ζούμε, όπως επίσης και στην εξάλειψη αρνητικών στερεοτύπων και προσωπικών προκαταλήψεων για διαφορετικές ομάδες. Επιπλέον, η πολιτισμική πολυμορφία συνεισφέρει στο να αναγνωρίζουμε και να σεβόμαστε τους «τρόπους ύπαρξης» που δεν είναι αναγκαστικά δικοί μας, έτσι ώστε, καθώς αλληλεπιδρούμε με άλλους, να μπορούμε να οικοδομήσουμε γέφυρες εμπιστοσύνης, σεβασμού και κατανόησης μεταξύ των πολιτισμών.

Υπάρχουν, ενδεχομένως, επιπτώσεις; Αν ναι, ποιες είναι αυτές;

Σίγουρα, το να καταστεί η Κύπρος περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης συνεπάγεται με μια πληθώρα εισροών σε οικονομικό και κοινωνικό επίπεδο, τις οποίες ανέλυσα πιο πάνω. Παρ' όλα αυτά, η προσέλκυση νέων φοιτητών και η συνεπακόλουθη στέγασή τους έρχεται να επιβαρύνει ακόμη περισσότερο ένα διαχρονικό πρόβλημα, που με λύπη παρατηρώ πως επιδεινώνεται. Είναι γνωστό πως ειδικά στην πόλη της Λεμεσού υπάρχουν θέματα διαθεσιμότητας και ενοικίων ιδιωτικών διαμερισμάτων. Η ζήτηση από τους υφιστάμενους φοιτητές είναι τόσο έντονη, με τους κτηματομεσίτες και τους ιδιοκτήτες να μην μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις υπάρχουσες ανάγκες. Ως εκ τούτου, δίνεται η ευκαιρία στους δεύτερους να αυξήσουν τις τιμές των ενοικίων καθιστώντας την εξεύρεση φοιτητικής στέγης στη Λεμεσό εξαιρετικά δύσκολη. Ως πανεπιστήμιο, καλούμε την Πολιτεία να επιβάλει τα απαραίτητα μέτρα με τα οποία θα τίθεται ένα όριο, ώστε να αποκλειστεί αυτή η αρνητική όψη της πόλης. Ειδικά με την επικείμενη κάθοδο ξένων φοιτητών, η παρούσα κατάσταση θα οξυνθεί, δημιουργώντας μια αρνητική εικόνα για το πανεπιστήμιο, για την πόλη και για την Κύπρο, ευρύτερα. Από δικής μας πλευράς, έχουμε προνοήσει με την κατασκευή φοιτητικών εστιών στην περιοχή Βερεγγάρια στα Κάτω Πολεμίδια, παράλληλα με τις υφιστάμενες κτηριακές υποδομές που βρίσκονται στο κέντρο της Λεμεσού. Ευελπιστώ πως τόσο η κυβέρνηση όσο και ο ιδιωτικός τομέας θα βρουν τη χρυσή τομή, για να μην δυσχεραίνουμε την προσπάθεια των πανεπιστημίων, στον στόχο τους να καταστεί η Κύπρος ένα ικανό και αξιοζήλευτο κέντρο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Γιατί επιλέγουν οι φοιτητές την Κύπρο για τις σπουδές τους; Γιατί όλο και περισσότεροι Κύπριοι φοιτητές μένουν στη χώρα τους, ενώ αυξάνεται και ο αριθμός των φοιτητών από άλλες χώρες;

Αναμφισβήτητα, η ποιότητα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κύπρου δεν υστερεί από ευρέως αναγνωρισμένα ακαδημαϊκά ιδρύματα του εξωτερικού. Θεωρώ πως αυτή η τάση οφείλεται, κυρίως, στην αυξανόμενη εμπιστοσύνη προς τα πανεπιστήμια της χώρας μας. Με βάση τη διεθνή λίστα κατάταξης των «Times Higher Education World University Rankings», τόσο το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο όσο και το Πανεπιστήμιο Κύπρου βρίσκονται σε πολύ υψηλές θέσεις, πράγμα που καταδεικνύει το ανάλογο επίπεδο σπουδών. Αυτή την ακαδημαϊκή χρονιά το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου βρίσκεται ανάμεσα στα 351-400 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου και πρώτο στην Κύπρο, εξασφαλίζοντας τις υψηλότερες βαθμολογίες στις κατηγορίες «Ετεροαναφορές» και «Διεθνής Προσανατολισμός». Επίσης, το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο κατατάχθηκε ως το 2ο καλύτερο πανεπιστήμιο της «Νέας Ευρώπης», ανάμεσα σε 53 πανεπιστημιακά ιδρύματα των δεκατριών (13) χωρών που εντάχθηκαν ως μέλη στην ΕΕ μετά το 2004, με το Πανεπιστήμιο Κύπρου να ακολουθεί στην 3η θέση. Στις 6 Ιουνίου ανακοινώθηκε, επίσης, ότι το πανεπιστήμιό μας σκαρφάλωσε στην 59η θέση ανάμεσα στα κορυφαία νέα πανεπιστήμια παγκοσμίως, σημαντικά υψηλότερη από την περσινή 88η θέση. Οι πρόσφατες διεθνείς κατατάξεις των πανεπιστημίων καταδεικνύουν πως το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου αναβαθμίζεται, ισχυροποιείται και καθιερώνεται στο ανταγωνιστικό περιβάλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό όμως αποδεικνύεται και από τα επιτεύγματα των φοιτητών μας, οι οποίοι διαπρέπουν μετά την αποφοίτησή τους σε μεγάλα πανεπιστήμια του εξωτερικού ως μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί φοιτητές, όπως επίσης λαμβάνουν έγκαιρη επαγγελματική αποκατάσταση σε κλάδους συναφείς με το αντικείμενο των σπουδών τους. Το ΤΕΠΑΚ διαθέτει ένα πλήρως ικανό, αφοσιωμένο και ερευνητικά προσανατολισμένο ακαδημαϊκό και ερευνητικό προσωπικό, γεγονός που επαληθεύεται από την επιτυχία του πανεπιστημίου μας να εξασφαλίσει συνολική χρηματοδότησή πέραν των €44 εκατ. με 255 επιτυχή ερευνητικά προγράμματα και συγκεκριμένα στο τελευταίο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Ορίζοντας 2020 εξασφάλισε €11,6 εκατ. με 33 ερευνητικές προτάσεις. Τα παραπάνω στοιχεία –όπως και άλλες επιτυχίες του πανεπιστημίου μας σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο– πιστεύω πως εκτιμώνται από τους Κύπριους, αλλά και τους ξένους φοιτητές για την επιλογή σπουδών τους στη χώρα μας.

Τι προσφέρει η Κύπρος συγκριτικά με άλλες χώρες της ευρύτερης περιοχής;

Αναντίρρητα, και η τοποθεσία της Κύπρου στην Ανατολική Μεσόγειο παίζει σημαντικό ρόλο. Ειδικότερα στην περίπτωση του ΤΕΠΑΚ, το οποίο είναι τοποθετημένο στο ιστορικό κέντρο της Λεμεσού με άμεση πρόσβαση σε όσες τοποθεσίες ενδιαφέρουν τον φοιτητή και δίπλα από το παραλιακό μέτωπο, θεωρώ πως το καθιστούν ένα ελκυστικό μέρος σπουδών. Επιπλέον το πανεπιστήμιό μας, στα 11 χρόνια λειτουργίας του, συνεχίζει την αναπτυξιακή του πορεία στην ευρύτερη περιοχή της Λεμεσού. Παρά τα δυσμενή οικονομικά προβλήματα που έχουμε αντιμετωπίσει, είμαι σε θέση να εκφράσω την ικανοποίησή μου για την κτηριακή ανάπτυξη του πανεπιστημίου. Πέραν των ανακαινισμένων και εκσυγχρονισμένων ιστορικών κτηρίων στον Α΄ Πόλο ανάπτυξης στον πυρήνα της πόλης, έχει ξεκινήσει και η υλοποίηση του Β’ Πόλου του πανεπιστημίου στους χώρους του Παλιού Νοσοκομείου, της Α’ Τεχνικής Σχολής και της Αστυνομικής Διεύθυνσης, με την ολοκλήρωση της Πανεπιστημιακής Κλινικής Αποκατάστασης, η οποία εγκαινιάστηκε τον περασμένο Δεκέμβριο. Παράλληλα, έχει δρομολογηθεί η ανάπτυξη εστιών, αθλητικών και άλλων πανεπιστημιακών εγκαταστάσεων, όσον αφορά τον Γ΄ Πόλο, στην περιοχή του οικισμού Βερεγγάρια στα Κάτω Πολεμίδια. Η Δημοτική και Πανεπιστημιακή Βιβλιοθήκη (πρώην Μέγαρο Πηλαβάκη) είναι έτοιμη και θα εγκαινιαστεί τον Σεπτέμβριο του 2018. Σύντομα αναμένεται να λειτουργήσουν επίσης τα Εργαστήρια Καλών Τεχνών (Κτήριο Τσεριώτη επί της Αρχιεπισκόπου Κυπριανού), τα οποία περιλαμβάνουν εργαστήρια γλυπτικής, ζωγραφικής, χαρακτικής και πολυλειτουργική αίθουσα διδασκαλίας. Ένας εξίσου σημαντικός λόγος που όλο και περισσότεροι Κύπριοι επιλέγουν την Κύπρο για τις σπουδές τους έγκειται και στο σύστημα της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Κύπρου, το οποίο έχοντας διαμορφωθεί από τον Ευρωπαϊκό Χώρο Ανώτερης Εκπαίδευσης, όπως αυτός προκύπτει από τη Διαδικασία της Μπολόνια, στοχεύει στην ικανοποίηση των τοπικών αναγκών για παροχή ανώτερης εκπαίδευσης.

Έχουν αλλάξει τα δεδομένα για τα κρατικά πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας λόγω της δυναμικής παρουσίας ιδιωτικών ιδρυμάτων και σχολών;

Θεωρώ πως τα ιδιωτικά ιδρύματα και σχολές είναι από τη φύση τους πιο ευέλικτα και ελίσσονται ευκολότερα στα προσφερόμενα προγράμματα σπουδών ακολουθώντας τις τάσεις της αγοράς εργασίας με στόχο την αύξηση των φοιτητών τους. Στην προσπάθεια συναγωνισμού, τα κρατικά πανεπιστήμια έχουν αναγκαστεί να αναπτύξουν τα ακαδημαϊκά τους προγράμματα, έχουν βελτιώσει τα υφιστάμενα και δημιουργήσει καινούργια, ελκύοντας νέους φοιτητές σε προπτυχιακό και σε μεταπτυχιακό επίπεδο. 

Ποιες οι προβλέψεις σας για την πορεία που θα ακολουθήσει η τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Κύπρο στο εγγύς μέλλον;

Για να μπορούν τα κυπριακά πανεπιστήμια να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους πρέπει να αποκτήσουν ευέλικτο νομικό πλαίσιο, το οποίο με την επιτάχυνση των διαδικασιών τους, να επιτρέπει τη γρήγορη και ορθή λήψη αποφάσεων. Εάν η αλλαγή αυτή δεν γίνει τάχιστα, τα κυπριακά πανεπιστήμια θα χάσουν πολύ σύντομα την ανταγωνιστική τους ισχύ. Φαίνεται, επίσης, πως αναπόφευκτα το μέλλον της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης προχωρεί προς τα εξ αποστάσεως προγράμματα, κάτι που συνεπάγεται την άμεση υλοποίησή τους από τα κρατικά ιδρύματα. Στρατηγικός εταίρος του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου είναι το Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου, το οποίο θα είναι συνεργάτης στην προσπάθεια αυτή, σύμφωνα και με απόφαση που έχει παρθεί και σε εθνικό επίπεδο. Μια άλλη εξέλιξη είναι πως τα ερευνητικά επιτεύγματα του ΤΕΠΑΚ είναι εφικτό να αξιοποιηθούν περαιτέρω προωθώντας την καινοτομία και την επιχειρηματικότητα, μέσω της δημιουργίας Νεοφυών Εταιρειών στα πανεπιστήμια, όπως εισηγείται η πολιτεία με τη σύμφωνη γνώμη των πανεπιστημίων. Επαναλαμβάνω την ικανοποίησή μου για την πρόσφατη απόφαση της Βουλής για την έγκριση του νομοθετικού πλαισίου για δημιουργία εταιρειών από τα πανεπιστήμια. Σε αντίθετη περίπτωση, θα υπήρχε η μεγάλη πιθανότητα κατακόρυφης πτώσης της ποιότητας των κρατικών ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με τις διεθνείς διακρίσεις στις λίστες κατάταξης πανεπιστημίων, αφού δεν θα μπορούσαν να συναγωνιστούν στον κύριο τομέα της καινοτομίας και επιχειρηματικότητας με τα υπόλοιπα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια στο πρόγραμμα Η2020.

Ποιος ο ρόλος του ΤΕΠΑΚ στο Ευρωπαϊκό Έτος Πολιτιστικής Κληρονομιάς που διανύουμε φέτος;

Αποτελεί άκρως τιμητική διάκριση το γεγονός πως η καρδιά της Ψηφιακής Πολιτιστικής Κληρονομιάς, τόσο στην Ευρώπη αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο, χτυπά πλέον στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου. Οι δύο μοναδικές έδρες στον κόσμο ανήκουν πλέον στο πανεπιστήμιό μας. Συγκεκριμένα, η Έδρα του Ευρωπαϊκού Χώρου Έρευνας στην Ψηφιακή Πολιτιστική Κληρονομιά της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (EU ERA Chair on Digital Cultural Heritage) με το συνολικό ποσό των €2,5 εκατ. δόθηκε στο Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου και στο Εργαστήριο Ψηφιακής Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου. Παράλληλα, δόθηκε στο ίδιο Εργαστήριο Ψηφιακής Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου η μοναδική παγκόσμια έδρα της UNESCO στην Ψηφιακή Πολιτιστική Κληρονομιά (UNESCO Chair on Digital Heritage).

Ποιο είναι το όραμά σας για το ΤΕΠΑΚ;

Το όραμά μου στοχεύει σε ένα πανεπιστήμιο αριστείας και ευθύνης, που θα διακονεί την αταλάντευτη προάσπιση των ακαδημαϊκών αρχών, την παροχή υψηλού επιπέδου γνώσεων, την αναπτυγμένη ερευνητική κουλτούρα, τη χρηστή και αποτελεσματική διοίκηση και τη δυναμική διεκδίκηση εξωτερικών οικονομικών πόρων. Προσβλέπω σε ένα πανεπιστήμιο εξωστρεφές και ανοιχτό στην κοινωνία, που θα ξεπεράσει τις όποιες αδυναμίες, και θα καταστεί υπόδειγμα ερευνητικού και εκπαιδευτικού ιδρύματος. Ένα πανεπιστήμιο το οποίο θα αποτελεί αξιόπιστο εταίρο στην κυπριακή κοινωνία και το εξωτερικό και κύριο πρωταγωνιστή στην αναδιάρθρωση της βάσης της κυπριακής οικονομίας.

Επόμενο άρθρο:


Επιστροφή
στην αρχή