Αυτόν ποιος θα τον αξιολογήσει;

ΑΠΟΨΗ /ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Η δημοτική εκπαίδευση στην Κυπριακή Δημοκρατία ανέκαθεν αποτελούσε την αδιαμφισβήτητη ποιοτική διάσταση της παιδείας στην ελληνική κοινότητα.

Η δημοτική εκπαίδευση στην Κυπριακή Δημοκρατία ανέκαθεν αποτελούσε την αδιαμφισβήτητη ποιοτική διάσταση της παιδείας στην ελληνική κοινότητα. Για αρκετά χρόνια οι Επιστήμες της Αγωγής, ως Παιδαγωγική Ακαδημία και μετέπειτα ως Τμήμα Επιστημών της Αγωγής του Πανεπιστημίου Κύπρου στήριζε την ποιότητά της στα πολύ καλά μυαλά αν όχι τα καλύτερα, στην αφρόκρεμα του μαθητικού κόσμου. Και δεν θα έπρεπε να ήταν διαφορετικά, καθότι η δημοτική εκπαίδευση σηματοδοτεί την πρώτη θεσμική πύλη εισόδου της νέας γενιάς παιδιών στην κοινωνία με τη σταδιακή υποχώρηση της οικογενείας ως του κυρίαρχου μέσου της κοινωνικοποίησής τους. Η κοινωνική αυτή ανάγκη αλλά και ιδιαιτερότητα είχε και την εκ των πραγμάτων αντίστοιχη επαγγελματική ανταποδοτικότητα. Για αρκετά χρόνια ο αξιοκρατικός ελιτισμός που προσπερνούσε και ξεπερνούσε ταξικούς διαχωρισμούς και στεγανά κατέστησε τη δημόσια δημοτική εκπαίδευση το διαμάντι του στέμματος στο κυπριακό εκπαιδευτικό σύστημα. Η αγορά της ιδιωτικής δημοτικής παιδείας δεν ήταν σε θέση να την ανταγωνιστεί σε αντίθεση με τη δημόσια μέση εκπαίδευση όπου ο θεσμικός αξιοκρατικός ελιτισμός δεν εξασφαλίζεται συστημικά. Η κατάσταση αυτή επέτρεψε στην αγορά της ιδιωτικής μέσης εκπαίδευσης σημαντικό μερίδιο έναντι του γυμνασίου, αχίλλειο πτέρνα του δημόσιου σχολείου και του λυκείου. Αυτό που ενοχλούσε περισσότερο το κοινωνικά αμόρφωτο και υστερημένο πολιτισμικά οικονομικό κατεστημένο, παλαιό και νέο, ήταν ο αξιοκρατικός ελιτισμός της δημόσιας πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με σύμμαχο τη μικροαστική κοινωνική μάζα που η συμπεριφορά της ταλανίζεται μεταξύ του φθόνου της εμπάθειας και της κακεντρέχειας και την κακέκτυπη νεοφιλελεύθερη αντίληψη του παρόντος κυβερνητικού καθεστωτισμού αρχίζει η συνειδητή αποψίλωση του τόσο σημαντικού για τη δημοτική εκπαίδευση, αξιοκρατικού ελιτισμού που τον παρήγαγε η δημόσια σφαίρα και όχι η ιδιωτική.

Η Αριστερά

Σ' αυτό ούτε η Αριστερά είναι άμοιρη ευθυνών, αφού η ιδεολογική βραχυκύκλωσή της δεν της επέτρεψαν να αντιληφθεί το πρόβλημα στις σωστές του διαστάσεις. Να μην μας διαφεύγει η δαιμονοποίηση του δημόσιου αγαθού και η θρησκευτική ευλάβεια με την οποία κοινωνικοποιείται η τυραννική μάζα για την αναγκαιότητα της μετατροπής των δημόσιων αγαθών σε αγοραία. Αρωγός στην όλη προσπάθεια και τα κυρίαρχα καθεστωτικά έντυπα μέσα, με πρωτεργάτη την εφημερίδα «Ο Φιλελεύθερος» [τι πνευματικός βιασμός του όρου], ο οποίος με βιτριολικά σχόλια και αισχρή αρθρογραφία στηρίζει την αποδόμηση την ποιοτικής δημόσιας δημοτικής εκπαίδευσης στην Κυπριακή Δημοκρατία. Η εφημερίδα αυτή, την οποία θεωρώ τον κατεξοχήν μηχανισμό παραγωγής κοινωνικών αυτοματισμών, έχει καταστεί το κυρίαρχο εργαλείο της καθεστηκυίας τάξης μέσω της συνειδητής και έντεχνης [αυτό θα πρέπει να τους αναγνωριστεί] αποχαύνωσης της τυραννικής μάζας αλλά και ο θεσμικός εκφραστής της πλουτοκρατίας και των μικροαστών.

 

Η διαπόμπευση

Παράδειγμα το αδικοχαμένο δεκάχρονο αγοράκι και ο τρόπος που το ανέδειξε. Από τη διαπόμπευση των ιατρών του Δημοσίου, στη βάση της λογικής όλα τα κακά εκπορεύονται από το Δημόσιο, αλλά και στη δήθεν ανευθυνότητα των εκπαιδευτικών λειτουργών και πάλι του Δημοσίου. Δηλαδή τα δύο κυρίαρχα δημόσια αγαθά, η παιδεία και η υγεία και ο κοινωνικός τους χαρακτήρας εξοστρακίζονται. Εδώ ο υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει, τον άκουσα από το ραδιόφωνο να δηλώνει με ύφος χιλίων καρδιναλίων, (για να μην προσβάλω τους πριμάτους), ότι δεν αποδέχεται αυτές τις δικαιολογίες περί του κινδύνου του πρέμιξ και τις ασυναρτησίες περί της αναγκαιότητας του ταρτάν στις σχολικές αυλές, αφήνοντας μομφή κατά των εκπαιδευτικών λειτουργών ότι δεν διακατέχονται από αίσθημα επαγγελματικής ευθύνης. Γνωρίζει [δεν νομίζω] ο κ. Χαμπιαούρης ότι στη Γαλλία στα δημοτικά σχολεία ,οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ξεκουράζονται και την ευθύνη της ασφάλειας των παιδιών την έχουν ειδικοί φροντιστές;

Πλουτοκράτες

Αλλά τι να περιμένει κανείς από μια κυβέρνηση που όταν πρόκειται να καταργήσει φόρους που εξυπηρετούν τους πλουτοκράτες αλλά και τους ιδίους, όπως ο φόρος ακίνητης ιδιοκτησίας και τη διαγραφή φορολογικών υποχρεώσεων ή τη βιομηχανία παραγωγής ιθαγενειών με εμφανή τη διαπλοκή δικηγορικών γραφείων και κρατικών δομών ή επιδοτήσεις ιδιωτικών μονοπωλίων όπως τα αεροδρόμια μετατρέπονται σε Γιουσέιν Μπολτ, ενώ για θέματα που άπτονται των κοινωνικών αναγκών και του ευρύτερου δημόσιου συμφέροντος όπως της παιδείας, της υγείας και κοινωνικής πρόνοιας και της είσπραξης ενταλμάτων μετατρέπονται σε μαροκινούς μαραθωνοδρόμους. Αυτή τη στιγμή στην κορυφή της διαχείρισης των πλουτοκρατικών συμφερόντων έχουμε όπως λέμε και στην ιπποδρομιακή διάλεκτο ένα ακτύπητο twin: Τον Πρόεδρο όλων των Κυπρίων, και τον υπασπιστή του τον άνθρωπο για όλες τις δουλειές, τον πρόεδρο του Συναγερμού κ. Αβέρωφ Νεοφύτου. Μόνο από την κατάργηση του φόρου ακίνητης περιουσίας το κράτος έχασε 110 εκατ. ευρώ. Η κυβέρνηση αυτή επέλεξε να βοηθήσει τα πολυτελή ιδιωτικά καπρίτσια των πλουτοκρατών, παρά να τα κατανείμει στην ενίσχυση των κοινωνικών αναγκών όπως η παιδεία και η υγεία που συνειδητά αποψιλώνουν. Σε τελευταία ανάλυση τίθεται και θέμα ηθικής αυτουργίας.

 

 

 

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

ΑΠΟΨΗ

Το Brexit και o Αναστασιάδης ως μάντης κακών

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ, 18.11.2018

ΑΠΟΨΗ

Ο συντηρητισμός των καθηγητών

ΠΟΝΗΜΑ ΕΝΟΣ ΚΑΤΑΙΔΡΩΜΕΝΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΗ, 18.11.2018

ΑΠΟΨΗ

Σκότωσαν τις οικογένειες τους αλλά δεν σταμάτησαν τη φιλία των παιδιών

SEVGUL ULUDAG, 18.11.2018

Επιστροφή
στην αρχή