«Πίσω» στις συντεχνίες μέρος του συνδικαλιστικού χρόνου

ΕΙΔΗΣΕΙΣ /ΚΥΠΡΟΣ

Ο κ. Προδρόμου σημείωσε ότι με την απόφασή της η Κυβέρνηση θέλει να στείλει ένα μήνυμα καλής θέλησης, αλλά και χείρα συνεργασίας

Με τροποποιήσεις επι της απόφασης της 4ης Ιουλίου επέστρεψε η Κυβέρνηση για το θέμα της Παιδείας, με στόχο να αρθεί το αδιέξοδο. Μεταξύ των τροποποιήσεων περιλαμβάνεται η αναστολή του μέτρου κατάργησης των απαλλαγών για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς. 

Σε δηλώσεις του ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος Πρόδρομος Προδρόμου ανέφερε πως μετά από τη σημερινή έκτακτη σύσκεψη, το Υπουργικό αποφάσισε όπως:

 Επαναβεβαιώσει την αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης να συνεχίσει τον εφ’ όλης της ύλης διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, με στόχο τον εκσυγχρονισμό και την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας.

 Μέσα σ΄ αυτό το πλαίσιο το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε την τροποποίηση της Απόφασης της 4ης Ιουλίου 2018, ως ακολούθως:

α)  Βιολογικός Παράγοντας: Η Μείωση της απαλλαγής από διδακτικό χρόνο από δύο σε μία διδακτική περίοδο, θα αντισταθμιστεί στη συνέχεια είτε με «μοριοδότηση», κίνητρα ή άλλα ωφελήματα, όπως αυτό θα συμφωνηθεί κατά τη διάρκεια του διαλόγου με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις. Δηλαδή η μια περίοδος κατά την οποία μειώνεται ο χρόνος απαλλαγής να ενσωματωθεί στο σχέδιο αξιολόγησης που θα πρέπει να αποφασιστεί ή να αντισταθμιστεί με άλλο τρόπο που θα αποφασιστεί στον διάλογο.  

β) Παράγοντας Αρχαιότητας: Όσον αφορά τους Βοηθούς Διευθυντές περιορίζεται η μείωση της απαλλαγής από τον διδακτικό χρόνο. Δηλαδή θα επιστραφούν στη φετινή σχολική χρονιά είτε μια είτε δύο περίοδοι απαλλαγών, αναλόγως.

 γ) Υπεύθυνος Τμήματος:  Η Μείωση της απαλλαγής από διδακτικό χρόνο από δύο σε μία διδακτική περίοδο που είχε αποφασιστεί στις 4 Ιουλίου, θα αντισταθμιστεί από  «μοριοδότηση» της μίας περιόδου των αντίστοιχων εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο του Σχεδίου Αξιολόγησης που θα συμφωνηθεί. Κατά τη διάρκεια του διαλόγου με τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις θα εξεταστεί το όλο ζήτημα των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων των Υπευθύνων Τμήματος, όπως ήταν το αίτημα των οργανώσεων.

 δ)   Εάν κατά τον διάλογο που θα ακολουθήσει επί του εξορθολογισμού του διδακτικού χρόνου προκύψουν διαφοροποιήσεις σε σχέση με τη σημερινή Απόφαση, τότε θα έχουμε διόρθωση, δηλαδή θα αποκατασταθούν σταδιακά όσοι εκπαιδευτικοί έχουν χάσει με την αρχή της χρονιάς κάποιες απαλλαγές, αν και εφόσον είναι διαφορετική η τελική έκβαση του διαλόγου.

 ε) Νεοεισερχόμενοι: Αναστέλλεται προσωρινά το μέτρο κατάργησης της απαλλαγής για τους νεοεισερχόμενους όσον αφορά τον βιολογικό παράγοντα, δηλαδή δεν θα εφαρμοστεί στους νεοεισερχόμενους η κατάργηση της απαλλαγής με τα χρόνια υπηρεσίας, αλλά θα αποτελέσει αντικείμενο του διαλόγου που θα επακολουθήσει.

 Επιπρόσθετα, το Υπουργικό Συμβούλιο αποφάσισε σήμερα όπως εξουσιοδοτήσει τους Υπουργούς Παιδείας και Πολιτισμού, Οικονομικών και Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, να παραπέμψουν στη ΜΕΠΕΥ τυχόν εργασιακά θέματα, ενώ για τα μέτρα που  άπτονται του εξορθολογισμού του συστήματος των απαλλαγών, ο διάλογος θα γίνει από τριμελή Υπουργική Επιτροπή της οποίας θα προεδρεύει ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού και θα συμμετέχουν η Υπουργός Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και ο Υπουργός Γεωργίας, Αγροτικής Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος υπό την ιδιότητά του ως τέως Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού.

 Το Υπουργικό Συμβούλιο, επιβεβαιώνει πως οι όποιες εξοικονομήσεις προκύψουν από τον συνολικό εξορθολογισμό του συστήματος απαλλαγών, του διδακτικού χρόνου δηλαδή,  θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση προγραμμάτων και δράσεων για αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης, όπως θα αποφασιστούν κατά τη διάρκεια του διαλόγου. Διάλογος θα πρέπει να γίνει πρώτα και πάνω από όλα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης για ένα σύγχρονο σχέδιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, των εκπαιδευτικών και των μαθητών. Ταυτόχρονα αντικείμενο του διαλόγου σε τακτό χρονικό διάστημα μέχρι το τέλος του χρόνου θα πρέπει να είναι ο συνολικός εξορθολογισμός του συστήματος απαλλαγών με στόχο να ενσωματωθούν στο νέο σύστημα αξιοκρατικής αξιολόγησης.

 Στον διάλογο συγκαταλέγεται μετά από αίτημα των εκπαιδευτικών οργανώσεων το ζήτημα ενός ταμείου προνοίας για τους νεοεισερχόμενους εκπαιδευτικούς μετά τις αποφάσεις που είχαν ληφθεί τα προηγούμενα χρόνια, το ζήτημα επιπλέον επιμορφώσεων στον χώρο της εκπαίδευσης, ζητήματα που αφορούν ειδική εκπαίδευση, το ζήτημα ενίσχυσης προδημοτικής εκπαίδευσης με γραμματειακό προσωπικό, το μεγάλο ζήτημα της ασφάλειας και υγείας στα σχολεία με όλες τις πτυχές του και η υλικοτεχνική υποδομή. Και μέσα από τον εξορθολογισμό να υπάρχουν οι πόροι και η χρηματοδότηση για να μπορούμε να δούμε σχολικά κτήρια όπως τα θέλουμε σε σχέση με αυτά που είδαμε πρόσφατα να επισημαίνονται με φωτογραφίες που δημοσιεύθηκαν.

 Επίσης ο διάλογος θα αφορά τις αθλητικές εγκαταστάσεις, τους παιγνιδότοπους, την ενίσχυση των δράσεων του Υπουργείου για την πρόληψη εξαρτησιογόνων ουσιών, την ενίσχυση του προγράμματος ΔΡΑΣΕ, του προγράμματος για αντιμετώπιση παρεκκλίνουσας ή παραβατικής συμπεριφοράς, τις μονάδες ειδικής εκπαίδευσης, τη στήριξη των αναλφάβητων με ενισχυτική διδασκαλία και άλλα θέματα που ενδεχομένως να θίξουν οι οργανώσεις ή οι οργανωμένοι γονείς που αποτελούν επίσης μέρος του διαλόγου.

 Τονίζεται ακόμα ότι με την εφαρμογή του σχεδίου πρόωρης αφυπηρέτησης το οποίο συμπεριλαμβάνεται στη σημερινή απόφαση, οι θέσεις που θα κενωθούν θα πληρωθούν με πρόσθετες προσλήψεις και από τους δύο υφιστάμενους καταλόγους υποψηφίων εκπαιδευτικών, δηλαδή εφόσον προκύψουν πρόωρες αφυπηρετήσεις θα προσληφθούν και από τον κατάλογο διοριστέων και τον κατάλογο διορισίμων.

 Με τη σημερινή του απόφαση το Υπουργικό Συμβούλιο εξουσιοδοτεί  τον Υπουργό Οικονομικών – εφόσον γίνουν αποδεκτές οι αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου από τις οργανώσεις - να ετοιμάσει σχέδιο για εφάπαξ, εφαρμογή μέτρου πρόωρης αφυπηρέτησης, το οποίο για τους εκπαιδευτικούς της Μέσης Εκπαίδευσης θα εφαρμόζεται από το 60ο έτος, ενώ για τους εκπαιδευτικούς της Δημοτικής Εκπαίδευσης, όπως ήταν το αίτημα που υπεβλήθη, από το 58ο έτος.

Με τη σημερινή απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου αναθεωρείται η απόφαση της 4ης Ιουλίου ως εξής: έναντι του χρόνου που μέχρι τώρα παραχωρείτο στους αξιωματούχους των Εκπαιδευτικών Οργανώσεων (ΟΕΛΜΕΚ, ΟΛΤΕΚ, ΠΟΕΔ), θα παραχωρηθεί από τώρα χρόνος ίσος με δύο εκπαιδευτικούς πλήρους απασχόλησης σε κάθε Οργάνωση, για τους αξιωματούχους της οργάνωσης, ενώ συμπληρωματικά θα δοθεί αντίστοιχος συνδικαλιστικός χρόνος που να μην υπερβαίνει το ποσό   των €100.000 για την ΟΛΤΕΚ, €175.000 για την ΟΕΛΜΕΚ και €175.000 για την ΠΟΕΔ, που να αφορά στο κόστος μισθοδοσίας των εκπαιδευτικών στους οποίους θα παραχωρηθεί συνδικαλιστικός χρόνος.

Οι εν λόγω Αποφάσεις θα έχουν ισχύ μέχρι την κατάληξη του διαλόγου, οι οποίος δεν θα πρέπει να υπερβαίνει το τέλος Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους. 

 

Το Υπουργικό Συμβούλιο εξουσιοδοτεί:

 α)  Τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, όπως γνωστοποιήσει την παρούσα απόφαση προς τις συνδικαλιστικές εκπαιδευτικές οργανώσεις και το σύνολο των εκπαιδευτικών  που υπηρετούν σε όλες τις βαθμίδες.

β) Όλους τους αρμόδιους Υπουργούς όπως ενεργήσουν για υλοποίηση όλων των αποφάσεων που έχουν ληφθεί.

 

Με τις σημερινές αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου καθίσταται σαφής η αποφασιστικότητα της Κυβέρνησης να προχωρήσει με μέτρα που θα αναβαθμίζουν την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και θα ενισχύσουν το κύρος των εκπαιδευτικών, προκειμένου η πολιτεία να ανταποκριθεί στην επιθυμία των δεκάδων χιλιάδων γονιών και μαθητών - κάτι που αποτελεί και υποχρέωση της πολιτείας -  να τυγχάνουν ποιοτικής εκπαίδευσης και να έχουν μαθησιακά αποτελέσματα που να τους επιτρέπουν να προχωρήσουν στις περαιτέρω σπουδές τους και να μπορούν να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας.

Θέλουμε να πιστεύουμε ότι με τη σημερινή απόφαση, η οποία είναι αποτέλεσμα εντατικών διαβουλεύσεων με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, θα υπάρξει η ανάλογη ανταπόκριση από τις οργανώσεις και τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που γνωρίζουμε ότι νοιάζονται και μοχθούν για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος και του λειτουργήματος τους».

Σε ερώτηση ο Εκπρόσωπος είπε ότι «η απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου εφαρμόζεται με τη δημοσίευση της στην εφημερίδα της Κυβέρνησης».

Σε άλλη ερώτηση είπε ότι «το μόνο ζήτημα που εναπόκειται στη συνεργασία και την αποδοχή των συνδικαλιστικών οργανώσεων είναι βεβαίως ο εφ’ όλης της ύλης διάλογος, αλλά και η εξουσιοδότηση στον Υπουργό Οικονομικών να ετοιμάσει σχέδιο εφάπαξ πρόωρης αφυπηρέτησης».

Πρόσθεσε ότι με τις σημερινές αποφάσεις αναθεωρούνται οι αποφάσεις της 4ης Ιουλίου.

Σε ερώτηση είπε ότι «οι σημερινές αποφάσεις είναι μελετημένες, προέρχονται από τη διαβούλευση και λαμβάνουν υπόψη τη διαβούλευση που έγινε με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις, και με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, και βεβαίως είναι προγραμματισμένο το πώς μπορούν να εφαρμοστούν».

Ερωτηθείς είπε ότι «υπάρχει η δυνατότητα του Υπουργείου Παιδείας για το εύρος των αλλαγών που αποφασίζονται σήμερα είτε για την ελάφρυνση των βοηθών διευθυντών είτε για τον συνδικαλιστικό χρόνο, ώστε να μην υπάρξει ζήτημα στελέχωσης στο σχολείο».

Ερωτηθείς διευκρίνισε ότι «η απόφαση είναι σύμφωνη με το αποτέλεσμα της σύσκεψης της 23ης Αυγούστου, δηλαδή κάθε συνδικαλιστική οργάνωση δικαιούται να έχει το ισοδύναμο δύο πλήρως απαλλαγμένων εκπαιδευτικών της δικής της επιλογής».

Ο Εκπρόσωπος πρόσθεσε ότι «η Κυβέρνηση φιλοδοξεί και ελπίζει ότι μέχρι το τέλος του χρόνου θα υπάρχουν συνολικές, συμφωνημένες αποφάσεις για τον εξορθολογισμό ολόκληρου του συστήματος». Διευκρίνισε ωστόσο ότι «αν με τα αποτελέσματα του διαλόγου αλλάξουν σε κάτι οι σημερινές αποφάσεις προς όφελος των εκπαιδευτικών, αυτή η διαφορά θα αποκατασταθεί. Δηλαδή με αυτές τις αποφάσεις ουδείς θα έχει δυσμενή επίπτωση σε σχέση με το τι θα είναι η τελική συμφωνία για τον συνολικό εξορθολογισμό».

 Σε άλλη ερώτηση είπε πως ό,τι είναι εργασιακό θέμα θα συζητηθεί στη ΜΕΠΕΥ, ενώ ό,τι αφορά την εκπαιδευτική πολιτική και τη διοργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος θα συζητηθεί από την τριμελή υπουργική επιτροπή που έχει διοριστεί.

Τέλος κληθείς να πει ποιο ήταν το σκεπτικό της Κυβέρνησης πίσω από τον διορισμό της τριμελούς υπουργικής επιτροπής με αυτή τη σύνθεση, ο Εκπρόσωπος είπε «η Υπουργός Εργασίας θα μπορέσει να βοηθήσει με την εμπειρία που έχει σε σχετικά θέματα, και ο τέως Υπουργός Παιδείας θα βοηθήσει λόγω προηγούμενων διαβουλεύσεων που έχουν γίνει με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, για παράδειγμα, της προετοιμασίας από το 2016 της μελέτης για τον εξορθολογισμό του συστήματος των απαλλαγών».  

Αυτούσια η ανακοίνωση του Υπουργού Παιδείας, Κώστα Χαμπιαούρη προς τις εκπαιδευτικές οργανώσεις

4 Σεπτεμβρίου, 2018

 

Πρόεδρο Ο.Ε.Λ.Μ.Ε.Κ.

Πρόεδρο Π.Ο.Ε.Δ.

Πρόεδρο Ο.Λ.Τ.Ε.Κ.

 

Αγαπητές/οί Εκπαιδευτικοί,

Θέμα: Ενημέρωση για τις αποφάσεις του Υπουργικού Συμβουλίου της 4ης Σεπτεμβρίου 2018 για την Παιδεία

Στο πλαίσιο της προσπάθειας άρσης της κρίσης που εκδηλώθηκε στον χώρο της εκπαίδευσης, με εποικοδομητικές ενέργειες και όχι με περαιτέρω όξυνση του κλίματος, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θέλοντας εκ νέου να αποστείλει μήνυμα καλής θέλησης και να τείνει χείρα συνεργασίας στις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις και στο σύνολο των εκπαιδευτικών, συγκάλεσε σήμερα, 4 Σεπτεμβρίου 2018, εκτάκτως Υπουργικό Συμβούλιο. Κατά τη συνεδρία λήφθησαν συγκεκριμένες αποφάσεις, οι οποίες επισυνάπτονται για εύκολη αναφορά.

Οι συγκεκριμένες αποφάσεις διαφοροποιούν ουσιαστικά την προηγούμενη απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου της 4ης Ιουλίου 2018, λαμβάνοντας υπόψη ευαισθησίες που διατυπώθηκαν και αιτήματα που υποβλήθηκαν. Είναι αποτέλεσμα του εντατικού διαλόγου που έγινε το τελευταίο διάστημα μεταξύ του Προέδρου της Δημοκρατίας, του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού και των Εκπαιδευτικών Συνδικαλιστικών Οργανώσεων, στις 27 Ιουλίου 2018 και στις 23 Αυγούστου 2018, υιοθετώντας τις προτάσεις που συνδιαμορφώθηκαν στη συνάντηση της 23ης Αυγούστου 2018 και όπως αυτές περαιτέρω βελτιώθηκαν με την πρόταση που έκανε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας στις 30 Αυγούστου 2018.

Αναγνωρίζοντας το πολυσχιδές έργο, μόχθο και προσφορά σας στον τομέα της εκπαίδευσης και το ανιδιοτελές ενδιαφέρον που επιδεικνύετε για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος, ως επίσης, την αγωνία και την έγνοια σας για την ομαλή έναρξη της σχολικής χρονιάς 2018-19, δηλώνω εκ νέου την ετοιμότητα όπως, από κοινού και σε κλίμα συναίνεσης, συνεργαστούμε για τον ποιοτικό εκσυγχρονισμό του Δημόσιου Σχολείου.

Ευελπιστώ ότι οι σημερινές αποφάσεις θα ιδωθούν με ανάλογο πνεύμα καλής θέλησης και θα δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για δημιουργικό διάλογο, που όχι μόνο θα προωθήσει περαιτέρω την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, αλλά θα επιτρέψει να αντιμετωπισθούν αποτελεσματικά και σωρεία άλλων θεμάτων που άπτονται της λειτουργίας του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Με τον τρόπο αυτό, η Πολιτεία θα μπορέσει να ανταποκριθεί και στην επιθυμία δεκάδων χιλιάδων γονέων και μαθητών/μαθητριών να τυγχάνουν ποιοτικής εκπαίδευσης και να επιτυγχάνουν μαθησιακά αποτελέσματα, που θα τους επιτρέπουν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής.

Δρ Κώστας Χαμπιαούρης

Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού

 

 

 


Επιστροφή
στην αρχή