7 λόγοι για να μη χάσετε πια ποτέ ξανά το πρόγευμά σας το πρωί

BUZZLIFE /ΥΓΕΙΑ
Ποια είναι τα προτερήματα του προγεύματος; Γιατί είναι πλέον τόσο σημαντικό να τρώει κανείς πρόγευμα; Σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές συστάσεις...

Ποια είναι τα προτερήματα του προγεύματος; Γιατί είναι πλέον τόσο σημαντικό να τρώει κανείς πρόγευμα;

Σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές συστάσεις, το πρόγευμα οφείλει να καλύπτει το 20 - 25 % της ημερίσιας ανάγκης μας σε ενέργεια, το οποίο μεταφράζεται σε περίπου 500 θερμίδες κατά μέσο όρο για έναν ενήλικα. Πρέπει να αποτελείται τουλάχιστον από ένα δημητριακό προϊόν (ψωμί ολικής αλέσεως ή πολύσπορο ή δημητριακά φυσικής γεύσης χωρίς πρόσθετα σάκχαρα) με ένα λεπτό στρώμα βούτυρου ή μαρμελάδας (10 γρ περίπου), ένα γαλακτοκομικό προϊόν (γιαούρτι, γάλα ή τυρί) ένα φρέσκο φρούτο ή φρεσκοστυμένο χυμό φρούτου.  Τα άτομα, τα οποία έχουν στο πρόγραμμά τους φυσική δραστηριότητα μεσαίας ή μεγάλης έντασης, μπορούν να προσθέσουν σε αυτό το γεύμα και μια επιπρόσθετη πηγή ζωικών πρωτεινών, όπως ζαμπόν ή αυγό.

 

1. Το πρόγευμα μας χαρίζει ενέργεια

Το πρόγευμα είναι ένα πολύ σημαντικό γεύμα, καθώς ακολουθεί μετά από μια μεγάλη περίοδο παύσης από την τροφή, η οποία διαρκεί από 8 μέχρι 12 ώρες (μεσολαβεί η νύχτα). Επομένως, πρέπει να είναι αρκετά πλούσιο, για να καλύψει τις ανάγκες μας σε ενέργεια για το πρώτο μεγάλο μέρος της μέρας και για να μας κρατήσει μέχρι το γεύμα του μεσημεριού.

 

2. Βελτιώνει τη συγκέντρωση και τη μνήμη

Κατά τη διάρκεια της νύχτας, τα επίπεδα της γλυκόζης στο αίμα πέφτουν, γι’ αυτό και το πρωί δεν έχουμε ενέργεια. Το πρόγευμα χαρίζει, επομένως, την απαραίτητη «δύναμη» για να εφορμήσουμε μέσα στο πρωινό μας, βοηθώντας την καθαρή σκέψη, τη μάθηση και τη σωστή και αποτελεσματική εργασία. Οι έρευνες δείχνουν πως, τα παιδιά που προγευματίζουν πριν το σχολείο, είναι σε καλύτερη διανοητική φόρμα κατά τη διάρκεια του πρωινού: η μνήμη τους λειτουργεί καλύτερα, η δημιουργικότητά τους ακόμη και η συγκέντρωσή τους είναι σε βελτιωμένα επίπεδα. Αυτό ισχύει και για τους ενήλικες: παίρνοντας πρωινό πριν τη δουλειά, τους επιτρέπει να είναι πιο παραγωγικοί από το πρωί.

 

3. Μικρότεροι κίνδυνοι ανεπάρκειας

Το πρόγευμα είναι μια ευκαιρία για τον οργανισμό σας να λάβει εκείνα τα θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την καλή λειτουργία του, σε αντίθεση με τα άτομα που παραλείπουν το πρόγευμα κινδυνεύοντας έτσι να δημιουργήσουν στον οργανισμό τους μεγάλες ελλείψεις.

 

4. Εμποδίζει τα ενδιάμεσα τσιμπήματα

Εάν ξεκινήσετε τη μέρα σας με άδειο στομάχι, πιθανότατα πολύ σύντομα να αισθανθείτε μια δυνατή πτώση της ενέργειάς σας, γεγονός που θα σας οδηγήσει σε ενδιάμεσα τσιμπήματα διαφόρων σνακ, τα οποία δεν είναι πάντοτε ισορροπημένα και συχνά είναι γεμάτα ζάχαρη και λιπαρά (αρτοποιήματα, σφολιάτες, μπάρες δημητριακών...). Ό,τι χειρότερο για τον οργανισμό.

 

5. Εμποδίζει την αύξηση του σωματικού βάρους

Έχουν διενηργηθεί διάφορες έρευνες αναφορικά με το θέμα αυτό και τα συμπεράσματα είναι εκπληκτικά: τα άτομα που δεν τρώνε το πρωί, αντιμετωπίζουν πολύ μεγαλύτερες δυσκολίες στο να ελέγξουν το βάρος τους. Τα αποτελέσματα αυτά εξηγούνται, μεταξύ άλλων, από το γεγονός ότι, αφού δεν ικανοποίησαν την πείνα τους το πρωί, αυτά τα άτομα θα είναι πιο ευάλωτα στο να ενδώσουν σε ενδιάμεσα τσιμπήματα (κολατσιό) πλούσια σε ζάχαρη και λίπη, για να αποζημιώσουν την πρωινή έλλειψη ενέργειας.

 

6. Διεγείρει τον μεταβολισμό

Τρώγοντας πρόγευμα το πρωί, αυτό επιτρέπει τη διέγερση του μεταβολισμού του οργανισμού: δίνοντας το σήμα για την καύση θερμίδων αντί για την αποθήκευσή τους, αποτρέπεται η αποθήκευση λίπους και η μαζική αύξηση του βάρους.

 

7. Σας επιτρέπει να τρώτε πιο υγιεινά

Το να τρώτε πρόγευμα, σας επιτρέπεται να τρώτε πιο υγιεινά υπό το πρίσμα ότι, με αυτόν τον τρόπο, δίνετε στον οργανισμό σας την ευκαιρία να παίρνει τα απαραίτητα γεύματά του σε τακτά χρονικά διαστήματα.

 

Προσοχή!: το να λαμβάνετε τακτικά πρόγευμα κατά τη διάρκεια του πρωινού, δε σημαίνει ότι έχετε αποκτήσει και υγιείς διατροφικές συνήθειες. Και ναι, το να πιείτε έναν καφέ και να φάτε ένα κρουασάν δεν είναι αρκετό!

Πράγματι, το πρόγευμα, όπως και όλα τα γεύματα της μέρας, πρέπει να είναι υγιεινό και να αποτελείται από τα σωστά προϊόντα. Πρέπει να περιέχει τις σωστές ποσότητες πρωτεϊνών, λιπιδίων, υδατανθράκων, βιταμινών και μετάλλων.

 

Επισκεφτείτε σήμερα ένα από τα καταστήματά μας Holland & Barrett, όπου θα βρείτε ποικιλία προϊόντων για ένα ισορροπημένο καθημερινό πρόγευμα.

Oι ιδιοκτήτες της ιστοσελίδας www.politis.com.cy διατηρούν το δικαίωμα να αφαιρούν σχόλια αναγνωστών, δυσφημιστικού και/ή υβριστικού περιεχομένου, ή/και σχόλια που μπορούν να εκληφθεί ότι υποκινούν το μίσος/τον ρατσισμό ή που παραβιάζουν οποιαδήποτε άλλη νομοθεσία. Οι συντάκτες των σχολίων αυτών ευθύνονται προσωπικά για την δημοσίευσή τους. Αν κάποιος αναγνώστης/συντάκτης σχολίου, το οποίο αφαιρείται, θεωρεί ότι έχει στοιχεία που αποδεικνύουν το αληθές του περιεχομένου του, μπορεί να τα αποστείλει στην διεύθυνση της ιστοσελίδας για να διερευνηθούν.

Διαβάστε επίσης:

BUZZLIFE

Παγκόσμια Ημέρα Προωρότητας: Ένα στα δέκα βρέφη γεννιέται πρόωρα

BUZZLIFE , 17.11.2018

BUZZLIFE

Γεωργίου: «Το 2018 μου έφερε ισορροπία στα προσωπικά μου»

BUZZLIFE , 17.11.2018

BUZZLIFE

Μ. Ομπάμα: ο λόγος που αγκάλιασε την Ελισάβετ σπάζοντας το πρωτόκολλο

BUZZLIFE , 17.11.2018

Επιστροφή
στην αρχή